تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
نایب رییس کمیسیون بهداشت:

تراکم بالای پزشکان متخصص در پایتخت

یک پرستار در کشورهای حوزه خلیج فارس ۱۰ برابر یک پرستار در کشور حقوق می گیرد و این امر موجب افزایش مهاجرت نیروی درمانی شده است.
کد خبر: ۴۸۶۳۶

تراکم بالای پزشکان متخصص در پایتخت

 به نقل از ایرنا- نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توزیع ناعادلانه پزشکان در کشور گفت: تهران با ۱۱ درصد از جمعیت کشور ۳۷ درصد پزشکان متخصص را دارد.

دکتر سیدمحمد پاکمهر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین ۵۵ درصد پزشکان متخصص دیگر نیز در مراکز استان ها مستقر و در حوزه سلامت فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: تراکم بالای پزشکان متخصص در پایتخت و مراکز استان ها بیانگر آن است که ما با پدیده عدم توزیع عادلانه نیروهای درمانی در کشور مواجه هستیم.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین ادعای کمبود پزشک نادرست است و بیشترین مشکل توزیع نامناسب این نیروهای درمانی در کشور است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس برخی از آمارها ۳۰ هزار پزشک کشور در حوزه سلامت هیچگونه فعالیتی ندارند این در حالی است که برای تربیت هر نیروی درمانی پزشک سالانه بین ۲ تا ۴ میلیارد ریال هزینه می شود.

نماینده مردم پنج شهر خراسان شمالی در مجلس با اشاره به مهاجرت پزشکان و نیروهای درمانی در سال های اخیر، بیان کرد: حدود چهار هزار پزشک و پرستار در سال ۱۴۰۰ برای مهاجرت از کشور گواهی و تاییدیه فنی از مراکز مربوطه دریافت کردند که این امر ناشی از دریافت نامناسب حقوق و مزایا است.

وی عنوان کرد: یک پرستار در کشورهای حوزه خلیج فارس ۱۰ برابر یک پرستار در کشور حقوق می گیرد و این امر موجب افزایش مهاجرت نیروی درمانی شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : پزشک ایران مهاجرت
ارسال نظر

آخرین اخبار روز