تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۳.۷۹°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹

سالانه بیش از ۹۱ هزار تن تخم مرغ در سطح استان تهران تولید می‌شود

78 واحد تخم‌گذار در استان تهران وجود دارد که ظرفیت آن بیش از 8 میلیون 550 هزار قطعه است و سالانه بیش از 91 هزار تن در سطح استان تهران تولید می‌شود.
کد خبر: ۴۸۹۰۶

سالانه بیش از ۹۱ هزار تن تخم مرغ در سطح استان تهران تولید می‌شود

به نقل از تسنیم؛ مدیریت امور طیور و زنبورعسل استان تهران تعداد واحد تخم‌گذار استان تهران را ۷۸ واحد اعلام کرد و گفت: این واحدها با ظرفیت بیش از ۸ میلیون ۵۵۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار فعال هستند و میزان تولید تخم مرغ استان در سال بیش از ۹۱ هزار تن برآورد می‌شود.

نسرین مهرداد عصر امروز با اشاره به روز جهانی تخم مرغ، اظهار داشت: سالانه حدود یک میلیون تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود و براساس آخرین آمار، سرانه مصرف تخم مرغ به ازای هر فرد بیش از 12 هزار کیلوگرم برآورد می‌شود.

وی افزود: 78 واحد تخم‌گذار در استان تهران وجود دارد که ظرفیت آن بیش از 8 میلیون 550 هزار قطعه است و سالانه بیش از 91 هزار تن در سطح استان تهران تولید می‌شود.

سرپرست مدیریت امور طیور و زنبور عسل استان تهران با اشاره به فواید تخم مرغ، گفت: شروع فعالیت واحد مرغ تخم‌گذار شامل دو مرحله پرورش پولت و مرغ تخم‌گذار است؛ پرورش پولت از سن یک تا 90 روزگی اطلاق می‌شود و بعد از آن وارد مرحله پرورش مرغ تخم‌گذار می‌شویم که این مرحله نیز شامل مرحله رشد و تولید است و معمولا مرغ‌ها از 18 یا 22 هفتگی شروع به تخم‌گذاری می‌کنند که بستگی به شرایط پرورش، نژاد و غیره دارد.

مهرداد در پایان خاطرنشان کرد: جیره غذایی مرغ تخم‌گذار بسیار متنوع است و به طور کلی برنامه غذایی مرغ تخم‌گذار به چند بخش تقسیم می‌شود جیره پیش آغازین، جیره آغازین، جیره رشد، جیره تکامل و جیره قبل سن تخم‌گذاری مرغ و در هر یک از موارد فوق، به اندازه‌های مختلف ذرت، گندم، روغن مایع گیاهی، سبوس گندم و سویا خورانده می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز