تهران ۲۸.۸۵° كمينه ۲۸.۷۳°  بیشینه ۲۸.۹۹°
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

خبر انباشت خودرو در انبارها نادرست است

نماینده صنعت خودرو گفت : انتشار برخی خبرها مبنی بر انباشت خودرو در انبارهای خودروسازان داخلی نادرست است .
کد خبر: ۵۰۵۷
اخبار معاصر: محمدرضا نجفی منش در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما  با اعلام اینکه  تسهیلات 25 میلیونی خودرو شامل تمام خودروهای ساخت داخل می شود  گفت : انتظار مردم و خودرو سازان  از دولت این است که  در ارائه  این تسهیلات تاخیر نکنند.

وی ابراز امیدواری کرد : ارائه این تسهیلات مورد  استقبال مردم  و رونق تولید خودروی داخلی شود و گفت : بهترین حالت آن است که دولت  تسهیلات با بهره کمتر را  به  خودروسازان و مردم  عرضه کند .

نجفی منش با بیان اینکه بانکها پارسال 150 هزار میلیارد تومان  به سپرده ها سود دادند گفت : این دادن  آدرس غلط به سپرده هاست .

وی افزود : هر چقدر سود تسهیلات ارائه  شده پایین تر باشد  گردش اقتصادی بهتری در تولید خودرو  وجود خواهد داشت  .

نماینده صنعت خودرو با رد برخی خبرها  مبنی بر انباشت خودروهای تولیدی خودروسازان داخلی در انبارها  گفت: ایران خودرو 32 هزار خودرو در سیکل تامین دارد و تنها 6 هزار خودرو  اضافه  وجود دارد .

وی افزود : سایپا هم هیچ گونه خودرو  اضافه ای ندارد  و حتی از تحویل سفارش ها عقب هستند .

نجفی منش افزود : رکود صرفا در بحث خودرو نیست بلکه در مسکن ، سیمان ، فولاد و لوازم خانگی هم این مشکلات وجود دارد .

وی انتظارات مردم  درباره کیفیت و قیمت مناسب خودرو  را طولانی مدت و به حق دانست و گفت : هر سال چند مدل خودروی جدید به بازار می آید تا تنوع عرضه دربازار حفظ شود .

نماینده صنعت خودرو تصریح کرد : اگر صنعت خودرو را به حال خود بگذارند و دولت تنها نظارت کند و نه دخالت اوضاع تولید خودرو تغییر خواهد کرد .

نجفی منش با تاکید بر اینکه  تولید کنندگان داخلی قادر به  تولید  خودروی با کیفیت  هستند افزود  : طبیعی است که عرضه مدل های جدید خودرو  گرانتر از مدل های قدیمی تر باشد .

وی با بیان اینکه میانگین  عمر خودرو در خارج از کشور 10 سال است افزود : میانگین عمر خودروهای داخلی 15 تا 20 سال است .

نجفی منش گفت : امسال برای ورود  200 هزار خودروی جدید  برای از رده خارج کردن  خودروهای فرسوده  برنامه ریزی شده است .

سید محمد بیاتیان  عضو کمیسیون  صنایع و معادن  مجلس  شورای اسلامی هم در این برنامه  با بیان اینکه  بحث رکود  را نمایندگان بارها از دولت قبل تا کنون اعلام کرده اند گفت : این در حالیست که دولتمردان اعلام  کرده اند از رکود عبور کرده ایم  .

وی افزود : در شرایط کنونی با تسهیلات  25 میلیون  تومانی برای خرید  خودروی جدید داخلی تاثیر مثبت در بازار  بوجود نخواهد آمد بلکه  تاثیر منفی هم خواهد داشت .

بیاتیان با اشاره به اعتراض و انتقاد مردم به قیمت بالا و کیفیت  پایین  خودروهای تولید داخل گفت : این مسائل باعث رکود و عدم استقبال مردم از خودرو داخلی شده است .

این عضو کمیسیون صنایع و معادن  مجلس افزود : ترس از آن است  که این تسهیلات  جدید در جای دیگری هزینه شود  .

وی گفت : استقبال نکردن مردم  از تولیدات  خودروی داخلی ناشی از سیاست های غلط دولتهاست .

بیاتیان با اشاره به سود 16 درصدی وام 25 میلیونی تسهیلات  خرید خودروی داخلی گفت : قیمت تمام  شده هر خودرو  برای مصرف کننده  با این تسهیلات  حدود 47 میلیون تومان تمام می شود و این برای مردم بالاست .

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس  افزود : دولت باید  به خودروسازان یارانه بدهد  تا مردم خودروی ارزان تری بخرند .

وی گفت : یکی از انتقادها دخالت دولت ها  در حوزه مدیریت خودروسازان  بوده است  .

بیاتیان افزود : یکی دیگر از انتقادها به خودروسازها این است که نقدینگیشان را به خرید سهام خود یا یک بانک اختصاص دادند .

وی گفت :  نباید از زمان اعلام  عرضه  تسهیلات  تا اجرای این طرح فاصله بیافتد زیرا این مسئله  خود باعث رکود می شود  .

عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس خاطر نشان کرد : تسهیلات در نظر گرفته شده ممکن است در کوتاه مدت به عنوان مسکن عمل کند  اما در دراز مدت دولت باید  سیاست خود را در باره  تولید و عرضه خودروی  داخلی اعلام کن .

بیاتیان  افزود : سلیقه مردم و قشر جوان خرید خودروهای زیبا با امکانات بهتر است  و اگر قرار است  خودروی خارجی را در داخل تولید کنیم  باید  با همان کیفیت اول عرضه شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز