تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
هواداران نباید از بنسون انتظار معجزه داشته باشند

باقری: بازی همیشگی‌مان را انجام دهیم، استقلال را می‌بریم

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر بازی همیشگی خود را انجام داده و دستورات کادرفنی را انجام دهیم فکر می‌کنم بتوانیم سه امتیاز دربی را بدست آوریم.
کد خبر: ۵۲۴۲


اخبار معاصر: کریم باقری در خصوص دیدار پرسپولیس و ملوان در هفته دهم لیگ برتر و همچنین دربی هشتاد و یکم پایتخت گفت: در بازی با ملوان شاهد دو نیمه متفاوت بودیم. در نیمه نخست خوب نبودیم اما خدا را شکر نیمه دوم را خیلی بهتر شروع کردیم و از موقعیت‌های زیادی که داشتیم توانستیم به دو گل برسیم. مهم سه امتیاز بود که به دست آوردیم تا با بازیکنان با روحیه خوب در دربی روز جمعه حضور پیدا کنند.

وی در خصوص دلایل روند روبه رشد پرسپولیس و نتایجی که این تیم از هفته پنجم به بعد گرفته، اظهار داشت: همیشه مسائل حاشیه‌ای پیرامون استقلال  پرسپولیس وجود دارد. در این فصل تیم جوان شده که این موضوع در 5 هفته نخست و به ویژه روی بازیکنان جوان‌تر تاثیرگذار بوده است. ما در پنج هفته اول لیگ هم بازی‌های خوب و تماشگرپسندی مقابل حریفان انجام می‌دادیم اما نتیجه نمی‌گرفتیم. در حال حاضر بازیکنان این مسئله را درک کرده و توام با بازی خوب نتیجه هم می‌گیرند ضمن اینکه نیمکت خیلی خوب و با انگیزه‌ای داریم که در مواقع حساس و لازم به جای بازیکنان اصلی به کمک تیم می‌آیند و در نبود یک بازیکن به دردسر نمی‌افتیم.

مربی پرسپولیس تأکید کرد: در بازی با ملوان دیدید که بازیکنان ذخیره ما مثل علیپور پس از حضور در زمین چگونه به تیم کمک کردند. مهم این است که بازیکنان و کادر فنی چه در مواقع بردها و چه در شکست‌ها پشت یکدیگر باشند. خوشبختانه این موضوع در تیم ما جا افتاده و دیگر بدین شکل نیست که برد و باخت متعلق به یک نفر باشد. امیدوارم همین اتحاد و همدلی در ادامه رقابت‌های لیگ برتر هم وجود داشته باشد تا امتیازات لازم را بگیریم.

باقری در مورد اینکه با توجه به موقعیت‌های زیادی که بازیکنان پرسپولیس و به خصوص مهاجمان این تیم از دست می‌دادند نبود طارمی به چشم می‌آمد گفت: شاید 10 موقعیت برای یک مهاجم پیش بیاید اما یکی از آنها را تبدیل به گل کرده و باعث برنده شدن تیم شود. من فکر می‌کنم این موضوع کفایت کند. در غیاب طارمی مقابل ملوان ما بنسون و عالیشاه را در خط حمله تیم داشتیم.

مربی پرسپولیس در خصوص عملکرد بنسون تصریح کرد: درست است که بنسون چند موقعیت خوب را از دست داد اما در نهایت به هدفش رسید و آن کاری را که می‌خواست انجام داد. بنسون بازیکن خوبی است و هواداران پرسپولیس نباید از وی و سایر بازیکنان خارجی انتظار معجزه داشته باشند چون این بازیکنان مانند سایر بازیکنان برای جا افتادن در تیم و هماهنگی با سایر بازیکنان نیاز به زمان و فرصت دارند تا خودشان را پیدا کنند.

باقری در مورد کنار گذاشته شدن طارمی از سوی برانکو در بازی با ملوان به دلیل مسائل انضباطی گفت: در اصول مربیگری نظم و انضباط تیمی و به ویژه رعایت آن از سوی بازیکنان اهمیت زیادی دارد. رعایت نظم و انضباط شامل همه بازیکنان حتی بازیکنان خوب و ستاره تیم می‌شود و قانون برای همه یکسان است. در چنین مواردی تا جایی که از دستم بر می‌آید با بازیکنان تیم از جمله طارمی صحبت می‌کنم. چون مثل طارمی هنوز اول راه هستند و از طریق این فوتبال به همه چیز می‌توانند برسند بنابراین نباید گرفتار حاشیه و بی‌نظمی شوند تا در نهایت آینده آنها در فوتبال خراب نشود.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: بازیکنان جوان ما هم که نیمکت نشین می‌شوند باید صبور باشند چون ما بازی زیاد داریم و بازی به آنها می‌رسد. این طور نیست که پس از 3 یا 4 بازی نیمکت‌نشینی فکر کنند که مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند. مسلمان چند بازی برای پرسپولیس بازی نکرد اما مقابل ملوان وقتی به میدان رفت خیلی عالی کار کرد. آنها باید از فرصت‌هایی که بدست می‌آورند نهایت استفاده را ببرند و بازیکنان اصلی تیم هم باید بدانند جایگاه آنها تضمین شده نیست چون بازیکنان ذخیره خوبی روی نیمکت داریم.

وی در مورد دربی روز جمعه و اینکه با توجه به بازی‌های اخیر دو تیم استقلال و پرسپولیس آیا در این بازی حساس نیز شاهد فوتبال تهاجمی خواهیم بود گفت: استقلال شرایط تیم خوبی در جدول دارد، بازی‌های خوب و تهاجمی را انجام می‌دهد و برای ما قابل احترام است از طرفی هم تیم ما خودش را پیدا کرده و بازی‌های خوب و توام با کسب نتیجه را انجام می‌دهد. امیدوارم بازیکنان ما در دربی وارد مسائل حاشیه‌ای نشده و تحت تاثیر جو دربی قرار نگیرند. آنها باید مقابل استقلال همان بازی‌ همیشگی خود را انجام دهند. با توجه به بازی‌های اخیر دو تیم استقلال و پرسپولیس فکر می‌کنم شاهد ارائه یک فوتبال تهاجمی و تماشاگرپسند از سوی هر دو تیم باشیم هر چند در بازی مثل دربی چیزی قابل پیش بینی نیست و ممکن است بازی آن کیفیتی که مورد انتظار هواداران دو تیم است را نداشته باشد.

باقری افزود: اگر بازی همیشگی خود را انجام داده و دستورات کادرفنی را انجام دهیم فکر می‌کنم بتوانیم سه امتیاز دربی را بدست آوریم. امیدوارم دربی گل داشته باشد چون اگر هر دو تیم بازی خوبی را انجام دهند اما گل نداشته باشد به تماشاگران دو تیم نمی‌چسبد.

وی در مورد اینکه فکر می‌کنید کدام یک از بازیکنان دو تیم در تعیین سرنوشت دربی بیشتر تاثیرگذار شوند، خاطرنشان کرد: نمی‌شود پیش‌بینی کرد کدام یک از بازیکنان دو تیم در تعیین سرنوشت دربی بیشتر تاثیرگذار هستند و هر یک از آنها می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند. قطعا همه بازیکنان برای موفقیت تیمشان تلاش می‌کنند.

مربی پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که انتظار از بازیکنان باتجربه تیم چه باید باشد تا شاهد حواشی پس از دربی هفته پایانی فصل گذشته باشیم، گفت: همه بازی را می‌بینند و تماشاگران دوست دارند منش جوانمردی را از سوی بازیکنان هر دو تیم ببینند. بازیکنان هر دو تیم و به خصوص باتجربه‌ها بی‌دلیل نباید کاری انجام دهند که هم خودشان و هم تیمشان ضرر کنند چون لیگ فقط دربی نیست و هر محرومیتی در ادامه لیگ می‌تواند به تیمشان ضربه بزند.

وی اظهار داشت: انتظار ما از بازیکنان بزرگتر تیم این است که صبورتر باشند و با هر مسئله بچه‌گانه‌ای جو بازی و ورزشگاه را متشنج نکنند چون با این کار هم به خود و هم تیمشان ضربه می‌زنند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز