تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: بودجه فرهنگی کشور تقویت شود

اگر موضوع فرهنگ در کشور مهم است، باید در زمینه تخصیص اعتبارات و تامین بودجه به میزان اهمیت فرهنگ ویژه دیده شود.
کد خبر: ۵۲۵۵۲

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: بودجه فرهنگی کشور تقویت شود

به نقل از ایرنا؛ معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امکانات و منابع مالی لازمه اقدامات اساسی در حوزه فرهنگ است و انتظار می‌رود توجه ویژه به این بخش صورت گیرد.

یاسر احمدوند روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان ابراز داشت: شرایط فعلی نشان داد در حوزه فرهنگ اشکال و اختلال وجود دارد و باید در این زمینه دستگاه‌های متولی مانند ادارات ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از پیش کار کنند و البته برای انجام کارهای فرهنگی باید اعتبار ویژه درنظر گرفته شود و نمی‌توان دست خالی اقدام کرد.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی مردمی و فرهنگی است و این پرسش مطرح است چرا پیام انقلاب اسلامی به درستی به نسل جوان منتقل نشده است.

وی تاکید کرد: تولید آثار فاخر هنری به منظور تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و اقناع افکار عمومی مورد توجه باشد.

احمدوند تصریح کرد: اشکال در تولید محتوا و اشکال در انتقال درست اطلاعات ۲ عامل اساسی در اختلال فرهنگی امروز کشور است و اکنون نهادهای فرهنگی وظیفه تولید محتوا و اطلاع‌رسانی درست به منظور تبیین افکار عمومی را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به عنوان متولی فرهنگی، در زمینه فرهنگ‌سازی و جهاد تبیین کوشا باشد.

احمدوند تاکید کرد: نهاد فرهنگی روحیه مطالبه‌گر داشته باشند و تامین اعتبار را مطالبه کنند.

احمدوند با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب افزود: اگر موضوع فرهنگ در کشور مهم است، باید در زمینه تخصیص اعتبارات و تامین بودجه به میزان اهمیت فرهنگ ویژه دیده شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم و فرهنگی با کشور است، افزود: با توجه به شرایط حوزه فرهنگ باید آرایش راهبردی و جنگی داشته باشد.

در این نشست مرتضی سعیدی زاده مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع)، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، احمد ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان و جمعی از مدیران فرهنگی حضور داشتند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز