تهران ۱۴.۸۴° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵

رئیس‌کل دادگستری استان تهران: دستگاه قضا با عاملان این اغتشاشات برخورد قاطع می‌کند

مردم دستگاه قضا را محلی برای احقاق حق خود می‌دانند و در همین راستا تأمین باورهای مردم در عمل به قانون است و در اینجا قانون فصل‌الخطاب است
کد خبر: ۵۲۵۷۱

رئیس‌کل دادگستری استان تهران: دستگاه قضا با عاملان این اغتشاشات برخورد قاطع می‌کند

به نقل از تسنیم؛ رئیس‌کل دادگستری استان تهران گفت: جوانانی در اغتشاشات برای تأمین امنیت و آرامش مردم در راه امنیت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که دستگاه قضا با عاملان این اغتشاشات و به شهادت رساندن مدافعان امنیت برخورد قاطع خواهد کرد.

در مراسم آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان رباط‌کریم امروز با حضور رئیس‌کل دادگستری استان تهران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در فرهنگسرای معلم رباط‌کریم برگزار شد، علی‌القاصی مهر، رئیس دادگستری استان تهران، اظهار داشت: سیاست دستگاه قضا این است که از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود و به سمت و سوی صدور حکم عادلانه پیش رویم که تحقق و اجرای صحیح آن منوط به استفاده مطلوب از ابزار و اسباب است تا در زمان معقول و مطلوب حکم پاکی صادر شود.

وی افزود: طبق گزارش ارائه شده توسط رئیس دادگستری شهرستان رباط‌کریم مبنی بر کاهش 50 درصدی میزان ورودی پرونده‌ها و کاهش اطاله رسیدگی‌های قضایی باید تلاش شود تا این میزان کمتر شود و با تلاش و مدیریت در زمان و میزان ورودی پرونده‌ها درست عمل کنیم تا شاهد کاهش بیش از پیش پرونده‌ها در دستگاه قضایی باشیم.

رئیس دادگستری استان تهران در ادامه گفت: هر چه زمان رسیدگی پرونده‌های قضایی طولانی شود، اعتماد مردم خدشه‌دار می‌شود و از طرفی اطاله دادرسی، فرصت لغزش، خطا و انحراف را برای فرد سوءاستفاده کننده فراهم می‌کند و با سرعت بخشیدن در دادرسی‌ها و مدیریت در زمان و کاهش اطاله رسیدگی از این‌گونه افراد خاطی ایجاد آلودگی‌های جانبی و تخلف گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم دستگاه قضا را محلی برای احقاق حق خود می‌دانند و در همین راستا تأمین باورهای مردم در عمل به قانون است و در اینجا قانون فصل‌الخطاب است.

القاصی مهر بیان کرد: شهرستان رباط‌کریم از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و مسئولان از انبوه جمعیتی، موقعیت اقتصادی و صنعتی، جغرافیایی و سایر ظرفیت‌های بالفعل این شهرستان باید بهره کامل و درست را ببرند و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و عمل کنند تا بتوانند بهترین شرایط را در این شهرستان حاکم کنند و در آینده نزدیک شاهد رشد و توسعه و پیشرفت آن باشیم.

وی یادآور شد: بحث اراضی و ابهامات مطروحه در شهرستان رباط‌کریم مسئله پیچیده‌ای نیست و با بررسی سوابق این موارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد و در دستگاه قضایی آن را پیگیری و دنبال می‌کنیم و از رئیس دادگستری جدید شهرستان رباط‌کریم می‌خواهم این مسئله را با جدیت تا حصول نتیجه دنبال کند.

رئیس دادگستری استان تهران با اشاره به اغتشاشات و آشوب‌های اخیر دشمنان در کشور گفت: از تمام دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و بسیج و سپاه همچنین مردم با بصیرت ایران اسلامی تشکر می‌کنم که به یاری شما نظامیان، مسئولان و مردم انقلابی این مرحله را هم مانند سایر سناریوهای دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سپری و از آن عبور کردیم.

وی یادآور شد: دشمن خواب‌های بدی را برای کشور دیده بود و با تفرقه و کشاندن افراد غافل به خیابان‌ها نیت ضربه به نظام و مردم و دانشجویی را داشت تا بتواند به دانشگاهی که محل پرورش آینده‌سازان کشور است ضربه بزند و دانشگاه‌های کشور را مورد هدف قرار داده بود و سعی داشت تا محل دانش آموختگی را به محل آشوب تبدیل کند و در این سناریو هم با بصیرت مردم و دانشجویان این توطئه هم نقش بر آب شد و اقتدار و امنیت کشور بر همگان ثابت شد و امنیت مردم در کشور تأمین شد و دادستان‌ها و قضات با توجه به رعایت شرع و قانون و در راستای تأمین آرامش و امنیت مردم با صدور حکم قاطع اجازه نخواهد داد کسی به مقوله امنیت ضربه بزند.
القاصی مهر در پایان خاطرنشان کرد: در این اغتشاشات برای تأمین امنیت و آرامش مردم در کشور، جوانانی در راه امنیت مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، جان‌ها و خون‌هایی را هدیه کردیم که دستگاه قضا با عاملان این اغتشاشات و به شهادت رساندن مدافعان امنیت در کشور برخورد قاطع خواهد کرد و آن‌ها را به سزای عمل خود خواهد رساند

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز