تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴

نماینده مجلس: توسعه زیرساختهای شرق کشور کمتر از غرب بوده است

خراسان رضوی ظرفیتهای زیادی برای حرکت به سمت ایجاد واحدهای بزرگ تولیدی دارد که باید در این زمینه وارد عمل شود.
کد خبر: ۵۲۶۳۱

نماینده مجلس: توسعه زیرساختهای شرق کشور کمتر از غرب بوده است

به نقل از ایرنا؛ نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه زیرساختهای شرق کشور به اندازه غرب نبوده است و آمارهای توسعه در این ۲ مدت قابل مقایسه با همدیگر نیست.

علی اصغر عنابستانی روز پنجشنبه در نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با فعالان اقتصادی خراسان رضوی در محل اتاق بازرگانی مشهد، افزود: شرق کشور از جمله استان خراسان رضوی ظرفیتهای زیادی دارد اما بالفعل نشده است.

وی بیان کرد: برخلاف همه شعارها، توجه به شرق کشور در بودجه های معمول سالیانه و ساختارهای برنامه ای بسیار کم است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: سالها است که رهبر معظم انقلاب بر ظرفیتهای معدنی، کریدور توسعه شرق، سواحل مکران و همچنین تسریع در اجرای راه آهن چابهار- زاهدان - مشهد تاکید می کنند، اما توجهی به آن نشده و زیرساختها آماده نیست.

عنابستانی اظهار داشت: در نیمه شرقی کشور در کل ۳۵ کیلومتر آزاد راه وجود دارد، در حالیکه طول آزادراه ها در نیمه غربی کشور ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است، این نمونه ای از عدم توازن در توسعه زیرساختها بین شرق و غرب کشور است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: فعالان بخش خصوصی می توانند برای تدوین این برنامه پیشنهادهای خوبی ارایه دهند.

سید جواد حسینی کیا افزود: اگر پیشنهاد داده شود که یک واحد تولیدی هر چه اشتغالزایی و ارزآوری بیشتری داشته باشند به همان نسبت مالیات کمتری بپردازد، می‌تواند مشوقی برای تولید باشد.

وی اظهار داشت: خراسان رضوی ظرفیتهای زیادی برای حرکت به سمت ایجاد واحدهای بزرگ تولیدی دارد که باید در این زمینه وارد عمل شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز