تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۳.۷۹°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹

افزایش ۶۰۰ درصدی موارد ابتلا به کرونا در خوزستان

در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و مابقی نقاط استان آبی کرونایی هستند.
کد خبر: ۵۳۱۴۹

افزایش ۶۰۰ درصدی موارد ابتلا به کرونا در خوزستان

به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ سیدمحمد علوی می‌گوید: وضعیت کرونا در خوزستان همچنان خوب و تعداد شهر‌های زرد محدود بوده و اکثر مناطق در حالت آبی قرار دارند.

او با اشاره به تغییرات هفتگی بیماری در استان ادامه داد: موارد بیماری در هفته منتهی به ۱۸ آذرماه نسبت به هفته قبل از آن ۶۰۰ درصد و موارد بستری نیز ۳۰۰ درصد افزایش یافته است اگرچه تعداد آن‌ها عدد بالایی نیست.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با بیان اینکه احتمال موج بیماری در آینده نزدیک وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه در برخی از کشور‌های اروپای شرقی و غربی و کشور‌های شرق آسیا مثل ژاپن، کره جنوبی و چین موارد بیماری به شدت افزایش یافته، باید آمادگی لازم را داشته باشیم تا در ماه‌های آینده غافلگیر نشویم.

آقای علوی ادامه داد: از طرفی اکنون مسابقات جام جهانی فوتبال را داریم که تعداد زیادی از هموطنان برای تماشای مسابقات به قطر سفر کرده اند لذا این احتمال وجود دارد که بعد از مسابقات با موجی از بیماری همراه شویم.

او در خصوص وضعیت واکسیناسیون در استان گفت: میزان واکسیناسیون کرونا در خوزستان تفاوت چندانی نسبت به گذشته نداشته به گونه‌ای که اکنون ۸۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال یک نوبت، ۷۵ درصد نیز ۲ نوبت و ۳۶ درصد نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان می‌گوید: در استان استقبال چندانی از واکسن کرونا صورت نمی‌گیرد و یک نوع بی تفاوتی نسبت به بیماری ایجاد شده است. متاسفانه رعایت ماسک در جامعه و ادارات بسیار کاهش یافته و حتی در جلسات تعداد محدودی ماسک می‌زنند که خطرناک است.

سید محمد علوی گفت: با توجه به اینکه چند ماه از زمان بروز موج در کشور و استان می‌گذرد، کم کم سطوح ایمنی افراد پایین‌تر آمده و افرادی که واکسن نزده اند بیشتر در معرض بیمای قرار می‌گیرند لذا به مردم توصیه می‌شود ضمن تکمیل چرخه واکسیناسیون، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او ادامه داد: در چند هفته اخیر هیچ مورد مرگی ناشی از بیماری کرونا در خوزستان نداشته ایم.

در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و مابقی نقاط استان آبی کرونایی هستند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز