تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹

استاندار آذربایجان شرقی: دشمن در جنگ ترکیبی حیا و عفت زنان را هدف قرار داده است

فعالان رسانه باید به کارهایی که در این حوزه شده، کارهایی که باید بشود و کارهایی که نشده توجه کرده و با تشکیل گروه‌های منسجم به تولید محتوا در زمینه مسائل این حوزه ازجمله بحث جمعیت بپردازند.
کد خبر: ۵۵۱۰۵

استاندار آذربایجان شرقی: دشمن در جنگ ترکیبی حیا و عفت زنان را هدف قرار داده است

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا؛ استاندار آذربایجان شرقی، به توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان علیه زن و خانواده در جنگ ترکیبی اشاره کرد و گفت: دشمن در این جنگ، حیا و عفت و نقش زنان را هدف قرار داده است، اما در همین اتفاقات اخیر دیدیم که زنان جامعه ما با وجود همه مشکلات و مطالباتی که داشتند، با اغتشاش و آشوب همراه نشدند و نگذاشتند که سلطه رسانه‌ای دشمن به هدف خود دست یابد.

عابدین خرّم، یکشنبه، 18 دیماه، در نشست صمیمی با بانوان نخبه و فعال در حوزه‌های مختلف، با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و مادر، اظهار کرد: امروز به شدت نیازمند اقدامات و برنامه‌هایی هستیم که هویت و توانمندی زنان جامعه ما را نشان دهد و همه فعالان حوزه زنان و خانواده باید نسبت به برگزاری چنین برنامه‌هایی اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به مسائل مطرح‌شده از سوی تعدادی از میهمانان این جلسه، گفت: در مورد حل این مسائل، هم مدیران دستگاه‌های اجرایی باید راهکارهای پیشنهادی را تحلیل و به مرحله اجرا درآورند و گزارش آن را ارائه کنند و هم خود بانوان فعال در حوزه‌های مختلف در کارسازی برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های این حوزه مشارکت داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار صدها تن از زنان فرهیخته و فعال کشور در عرصه‌های مختلف، گفت: بیانات ایشان حاوی نکات فراوانی از نگاه مترقی و انسانی مکتب اسلام و تشیع به جایگاه زن بود که در مقابل نگاه مکاتب شرقی و غربی که زن را عنصری کم‌اثر در جامعه و ابزاری برای کسب لذات مادی معرفی می‌کنند، قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در سخنان خود به بازخوانی نقش خانه‌داری زن پرداختند، افزود: بنا به تعبیر ایشان، خانه‌داری به معنای خانه‌نشینی نیست، بلکه زن خانه‌دار در عین وظیفه مادری و همسری، می‌تواند در فعالیت‌های اجتماعی هم حضور فعال داشته باشد که این نگاه به عنوان رویکرد دینی و حاکمیت انقلابی به زن، باید مورد تاکید و تبلیغ قرار گیرد.

خرّم با بیان اینکه نگاه رهبری به جایگاه زن، در جامعه امروز ما عینیت و مصداق هم دارد، افزود: نگاه حکیمانه و تمدنی امام و رهبری به جایگاه زن و حضور تکلیف‌مدارانه زن در اجتماع با حفظ عفاف و حجاب، اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و اگر در جایی از کشور به جایگاه زن کم‌توجهی می‌شود متعلق به این نگاه نیست.

وی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم به استفاده از توانمندی زنان و تغییر و بازنگری در قوانین مربوط به حوزه زنان و خانواده برای حمایت بیشتر از این حوزه، گفت: معتقدیم که در هر مجموعه‌ای اگر از زنانی که می‌توانند اثرگذار باشند استفاده نشود به ضرر آن مجموعه خواهد بود و این رویکرد را به طور جدی در استان دنبال می‌کنیم.

خرّم تصریح کرد: بانوان نخبه و توانمند در حل مسائل این حوزه و ارتقای جایگاه زنان نقش اصلی را دارند و هیچ کس مثل آنها نمی‌تواند تصمیم درست را در این حوزه تشخیص دهد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با هشدار نسبت به تلاش دشمنان برای سست کردن بنیان خانواده و ترویج روابط خارج از چارچوب در محیط‌های آموزشی که مشکلات جبران‌ناپذیری به دنبال دارد، گفت: در این شرایط، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و بازخوانی رسالت خانواده در جامعه یک ضرورت است و باید به طور جدی از سوی فعالان این حوزه دنبال شود.

خرّم در بخش پایانی سخنان خود در تشریح 10 اولویت حوزه زنان و خانواده استان در دولت سیزدهم، گفت: تدوین نظام مسائل مهم این حوزه، تقویت حلقه‌های میانی مردم و دولت در حوزه زنان و خانواده، حمایت از کسب‌وکارهای بانوان، توانمندسازی و حمایت از زنان سرپرست خانوار، توانمندسازی زنان مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار، تسهیل پرداخت وام ازدواج به زوج‌های جوان، تسهیل و گسترش بیمه زنان خانه‌دار، کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زنان، آموزش و ترویج اشتغال خانگی و تعاونی‌محور و توجه ویژه به بهداشت و سلامت زنان بویژه در مناطق روستایی و عشایری اولویت‌های این حوزه در استان هستند.

وی با اشاره به اهمیت کار رسانه‌ای در حوزه زنان و خانواده، گفت: فعالان رسانه باید به کارهایی که در این حوزه شده، کارهایی که باید بشود و کارهایی که نشده توجه کرده و با تشکیل گروه‌های منسجم به تولید محتوا در زمینه مسائل این حوزه ازجمله بحث جمعیت بپردازند.

استاندار آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت‌های استان و مشارکت متخصصان و صاحب‌نظران، گام‌های بلندی در حل مسائل حوزه زنان و خانواده در استان برداشته شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در ابتدای این جلسه اظهار داشت: فعالیت بانوان در حوزه‌های مختلف در استان آذربایجان شرقی بیشتر از استان‌های دیگر است، با این حال توجه به مسائل این حوزه هنوز جای کار دارد و بانوان فعال استان انتظار دارند که یک بازآفرینی و تغییر جدی در نقش‌آفرینی زنان در استان صورت گیرد.

زهرا کوهی افزود: در طول تاریخ، تغییر رفتارها و سبک زندگی مرهون تغییر در بینش زنان بوده است و بنابراین باید به مسائل زنان توجه بیشتری شده و از مشارکت بانوان نخبه و فعال در حوزه‌های تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری استفاده شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز