تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱

وزیران خارجه ایران و روسیه هفته آینده در مسکو دیدار می کنند

در این دیدار، همکاری دو کشور در چارچوب نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد و سازمان همکاری شانگهای و وضعیت سوریه، افغانستان، منطقه قفقاز و موضوع دریای خزر نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۵۵۳۸۷

وزیران خارجه ایران و روسیه هفته آینده در مسکو دیدار می کنند

به گزارش معاصر به نقل از مهر؛ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که «حسین امیرعبداللهیان» و «سرگئی لاوروف» سه شنبه هفته آینده در مسکو با هم دیدار می کنند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز ۱۷ ژانویه (سه شنبه ۲۷ دی ماه) با حسین «امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود در مسکو دیدار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش و به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در دیدار وزیران خارجه روسیه و ایران در مسکو، روند احیای برنامه اقدام جامع مشترک درباره پرونده هسته‌ای ایران (برجام) و موضوعات دوجانبه و بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

زاخارووا در توضیح جزئیات بیشتر این دیدار افزود: انتظار می‌رود در این دیدار تبادل نظر دوجانبه درباره تعدادی از موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله وضعیت برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته‌ای ایران ادامه یابد.

وی ادامه داد: در این دیدار، همکاری دو کشور در چارچوب نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد و سازمان همکاری شانگهای و وضعیت سوریه، افغانستان، منطقه قفقاز و موضوع دریای خزر نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد: لاوروف و امیرعبداللهیان همچنین درباره گسترش همکاری‌ها در بخش‌های اقتصادی و تجاری و برنامه ریزی برای اجرای طرح‌های مشترک در زمینه انرژی، حمل و نقل و سایر بخش‌ها گفتگو کرده و به موضوع انتقال به مرحله نهایی فرآیند مذاکره برای انعقاد توافقنامه کامل در مورد منطقه تجارت آزاد بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران خواهند پرداخت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز