تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: دشمن در اغتشاشات دنبال تضعیف نظام بود

دشمن می‌خواست در ادامه ضربات و حملات ۴۳ ساله گذشته خود در اغتشاشات اخیر به جمهوری اسلامی آسیب بزند و چون می‌دانست نمی‌تواند به سمت براندازی برود به دنبال تضعیف نظام بود.
کد خبر: ۵۵۴۴۴

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: دشمن در اغتشاشات دنبال تضعیف نظام بود

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن در اغتشاشات اخیر می‌خواست نظام اسلامی را تضعیف کند ولی هوشیاری مردم و ایثار نیروهای انتظامی مانع از رسیدن آنها به اهداف شوم شان شد.

 وحید جلال زاده در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: دشمن می‌خواست در ادامه ضربات و حملات ۴۳ ساله گذشته خود در اغتشاشات اخیر به جمهوری اسلامی آسیب بزند و چون می‌دانست نمی‌تواند به سمت براندازی برود به دنبال تضعیف نظام بود.

وی با بیان اینکه چرا دشمن به فکر حمله نظامی نیست؟ گفت: چون به قدرت نظامی نیروهای مسلح ما پی برده است و می‌داند اگر شروع کننده باشد تمام کننده حمله نظامی نخواهد بود و به فرموده مقام معظم رهبری «دوران بزن در رو» تمام شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اظهار کرد: اما دشمن دست بر روی اقتصاد، فضای مجازی و جوانان گذاشته و دلیل این امر این است که در این زمینه ضعیف عمل کرده‌ایم چنانکه مقام معظم رهبری فرمودند دهه ۹۰ برای اقتصاد خوب نبود و ما در سال‌های گذشته در سرمایه گذاری اقتصادی وضع مان خوب نبود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند اولویت ما فرهنگ است اما فوریت امروز جامعه حوزه اقتصاد، معیشت و اشتغال است.

جلال زاده با اشاره به جهاد تبیین یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند جهاد تبیین، ولی عده‌ای سکوت کردند که این خود جای نقد دارد چرا خبرگان جامعه در حوزه جهاد تبیین و روشنگری عمل نکردند.

به گفته وی، جهاد تبیین فقط بیان پشت صحنه دشمنان نیست بلکه بیان موفقیت‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف از تریبون‌ها، رسانه‌ها و مطبوعات به مردم به ویژه نسل جوان است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: از روزی که انقلاب پیروز شده آمریکا شیطان بزرگ و اقمار او همانند انگلیس و فرانسه یک روز از ضربه زدن به جمهوری اسلامی و ملت ایران دریغ نکردند چنانکه گروه‌های تجزیه طلب در ترکمن صحرا و دموکرات، کومله و خلق عرب از اول انقلاب خواستند کلید تجزیه ایران را بزنند که موفق نشدند و پس از آن جنگ هشت ساله را تحمیل کردند.

جلال زاده با بیان اینکه وقتی به روسیه نگاه می‌کنیم که یک ابرقدرت است و یک سال نمی‌شود درگیر جنگ و تحریم است ولی وضعیتش چطور است؟ گفت: ملت ایران هشت سال تمام در برابر دنیا ایستاد آنگونه که امام راحل می فرماید «اگر در مقابل دین ما بایستید در مقابل همه دنیای شما می ایستیم».

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به نقش مساجد در پیشبرد اهداف انقلاب اشاره کرد و افزود: امام راحل فرمودند مساجد سنگر است، امروز تعدادی از مساجد فاقد روحانی است و یا در مرکز شهر مسجد داریم که روحانی ندارد در حالیکه ما انقلاب را از مساجد آغاز کردیم و رزمندگان را از مساجد راهی جبهه‌ها شدند.

جلال زاده با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور به استان اضافه کرد: از اهم این مصوبات اتمام تونل کانی سیب است که امیدواریم با حضور رییس جمهور در دهه فجر افتتاح شود ضمن اینکه برای ایجاد منطقه ویژه سرو در ارومیه نیز سرمایه گذار مشخص شده و امید می‌رود کار اجرایی آن دهه فجر آغاز شود.

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز