تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
معاون نظارت و حسابرسی دفتر رهبر معظم انقلاب:

اندازه نهادهای انقلابی برخلاف اکاذیب در اقتصاد ملی کاهش یافته است

مهم ترین شاخصه آنها این است که ۸۵ درصد سرمایه گذاری این نهادها مشارکتی و در مجموع ۴۶ درصد این سرمایه گذاری ها در مناطق محروم انجام می‌شود.
کد خبر: ۵۶۱۰۸

اندازه نهادهای انقلابی برخلاف اکاذیب در اقتصاد ملی کاهش یافته است

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ معاون نظارت و حسابرسی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: اندازه نهادهای انقلابی در اقتصاد ملی با وجود تاثیرات بزرگ آنها و برخلاف اکاذیب مسوولان و سازمان های وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا رو به کاهش است.

 «محمدجواد ایروانی» روز دوشنبه در ششمین هم اندیشی سالیانه نهادهای انقلابی که با عنوان مدیریت هلدینگ های شرکت های سرمایه گذار خطر پذیر و شرکت های دانش بنیان برگزار شد، افزود: این نهادها یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و از ابتکارات عظیم امام راحل است.

وی گفت: برخلاف اکاذیب مسوولان و سازمان وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا، اندازه نهادهای انقلابی در سال ۱۴۰۱ محدود به ۴.۲ درصد اقتصاد ایران بود و نسبت به سال ۹۹ که ۸.۲ درصد بوده کاهش یافته است.

معاون نظارت و حسابرسی دفتر رهبر معظم انقلاب اضافه‌کرد: حجم دارایی نهادهای انقلابی بدون بدهی آنها ۹.۵ درصد دارایی های شرکت های دولتی است، اما درآمد آنها شامل ۵.۷ درصد درآمد شرکت های دولتی می‌شود.

وی با بیان اینکه نهادهای انقلاب در سایر شاخص های ارزیابی مالی نیز بازده مناسبی داشتند، تصریح کرد: در این بین نکته مهم ویژگی سرمایه گذاری نهادهای زیر پوشش بوده که ۸.۲ درصد سرمایه گذاری های کشور است.

ایروانی با اشاره به اینکه نهادهای انقلابی به هیچ وجه جا را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی تنگ نکردند، ادامه داد: مهم ترین شاخصه آنها این است که ۸۵ درصد سرمایه گذاری این نهادها مشارکتی و در مجموع ۴۶ درصد این سرمایه گذاری ها در مناطق محروم انجام می‌شود.

معاون نظارت و حسابرسی دفتر رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: نهادهای انقلابی در حوزه ملی از جمله تولید واکسن کرونا، مرغ آرین، فولاد و داروهای نوپدید نیز سرمایه گذاری های برجسته ای داشته‌اند که این ویژگی ها جلوه ای شاخص از فرآیندسازی برای اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد ایران است.

وی افزود: همچنین در حوزه پاسخگویی و شفافت همه نهادهای اجتماعی- اقتصادی زیر پوشش دفتر رهبر معظم انقلاب حسابرسی شده و مجامع سالیانه آنها برای بررسی صورت های حالی تلفیقی با حضور رکن نظارتی انجام می‌شود.

ایروانی گفت: بودجه ریزی دقیق، حسابرسی عملیاتی، جایزه ملی تعالی و پیشرفت، چابک سازی و بازرسی مستقیم با همکاری دستگاه های نظارتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نهادهای انقلابی در برقراری نظام حسابرسی موسسات غیرانتفاعی و نیز اصول حاکمیت شرکتی نیز در کشور پیشتاز هستند، خاطرنشان‌کرد: تقویت راهبردهای دانش بنیان و توسعه پیشتازی در سرمایه گذاری جسورانه و خطر پذیر جزو اولویت های نهادهای انقلابی بوده که به چابک سازی، همکاری و هم افزایی منتج می شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز