تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

جزییات خسارات و مصدومان زلزله خوی

در اثر وقوع زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۸ ریشتر ۵۸۰ نفر در خوی مصدوم شده، ۲ نفر فوت کردند و به بیش از ۷۰ روستای خوی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد خسارات مالی وارد شده است.
کد خبر: ۵۶۵۲۵

جزییات خسارات و مصدومان زلزله خوی

 تنها پس از ۱۰ روز از وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری در خوی زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر شنبه شب مجدد خوی را لرزاند و موجب فوت ۲ شهروند به همراه مصدومیت بیش از ۵۸۰ نفر در این شهرستان شد.

پس از وقوع این زمین لرزه تیم های ارزیابی، به همراه مسئولان آذربایجان غربی برای ارزیابی دقیق میزان خسارات، روند امدادرسانی و خدمات رسانی به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند.

از اولین دقایق وقوع این زمین لرزه شنبه شب ارزیابی دقیق میزان خسارات زمین لرزه در خوی آغاز شده و همزمان روند امدادرسانی و خدمات رسانی به زلزله زدگان نیز در حال انجام است.

بر اساس اعلام سایت مرکز لرزه نگاری کشور تاکنون ۳۰ زمین لرزه به بزرگی بین ۵.۹ تا ۲.۵ ریشتر در این منطقه ثبت شده و پس لرزه ها همچنان در منطقه ادامه دارد.

تاکنون این زمین لرزه موجب مصدومیت ۵۸۰ نفر، فوت ۲ نفر و خسارت مالی به ۷۰ روستا شده است.

همچنین زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۴ ریشتر روز ۱۳ مهر امسال در خوی اتفاق افتاده بود که موجب خسارت کلی به هزار و ۱۰۰ واحد و خسارت جزئی به بیش از چهار هزار واحد مسکونی شهری و روستایی شده بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز