تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

بیانیه راهبران قطار مترو تهران

ما راهبران قطار اعتراض شدید خود را نسبت به انتشار خبر کذب حقوق نجومی راهبران و تشویش اذهان عمومی توسط خبرگزاری تسنیم اعلام داشته و حق پیگیری از طریق مراجع ذیصلاح را برای خود محفوظ می داریم.
کد خبر: ۵۶۶۱۹

بیانیه راهبران قطار مترو تهران
با سلام و عرض احترام

همانگونه که مستحضر هستید رسالت رسانه، آگاه سازی و انعکاس واقعیات جامعه می باشد و بی شک ارتباط پایدار بین رسانه و مخاطب زمانی برقرار می گردد که رسانه با پایبندی خود به اصل صداقت و انصاف در کلام، اعتماد سازی لازم را ایجاد نماید. از طرفی رسانه ها در کیفیت پیام ارسالی به جامعه از لحاظ اخلاق، شرع و قانون مسئول می باشند و در صورت خارج شدن از مدار صداقت می بایست در برابر افکار عمومی پاسخگو باشند.

متاسفانه این روزها شاهد بی اخلاقی خبرگزاری تسنیم و نشر خبر کذب در مورد حقوق راهبران قطار شرکت بهره برداری مترو تهران بودیم. ماجرا از آن جا شروع شد که در حاشیه بازدید از روند اورهال و نوسازی قطارهای متروی تهران که در پایانه صادقیه با حضور جمعی از اصحاب رسانه در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ برگزار شده بود خبرنگار تسنیم از آقای رستمی قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری سوالی در خصوص حقوق ۴۰ میلیون تومانی راهبران قطار مطرح می کند که آقای رستمی به استناد فایل صوتی موجود، این موضوع را تکذیب کرده و در ادامه اضافه کرده که حقوق راهبران بدون اضافه کار ۹ تا ۱۰ میلیون تومان می باشد که به دلیل کمبود نیرو در حوزه راهبری و با توجه به میزان اضافه کار بالا، سختی کار و سنوات شغلی تا ۲۵ میلیون تومان حقوق دریافت می کنند. ولی علیرغم پرسش مجدد خبرنگار تسنیم در مورد حقوق ۴۰ میلیون تومانی راهبران و تکذیب موکد توسط آقای رستمی، متاسفانه خبرگزاری تسنیم با تحریف مصاحبه، خبر ۲۵ الی ۴۰ میلیون تومانی حقوق راهبران را به نقل قول از آقای رستمی منتشر می نماید که این خبر کذب بلافاصله در سایر خبرگزاری ها بازنشر داده می شود که وایرال شدن خبر باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی و هجمه های ناروا بر علیه جامعه راهبری می گردد. در نهایت و بعد از جریان سازی و شوراندن فضای عمومی جامعه بر علیه راهبران که منجر به قضاوت های نادرست و توهین در فضای مجازی به راهبران و خانواده های محترم ایشان شد.

خبرگزاری تسنیم فقط تکذیبیه حقوق ۴۰ میلیون تومانی راهبران قطار که توسط روابط عمومی شرکت بهره برداری تنظیم و ارسال شده بود را در مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۵ عینا منتشر نمود بدون آن که نه تنها حاضر به یک عذرخواهی ساده از قشر زحمتکش راهبری که آماج شدیدترین هجمه ها و طعنه ها از سمت افکار عمومی و آن هم به ناحق و به واسطه دروغ پراکنی ایشان صورت گرفته بود، نگردید بلکه خبر جنجالی و کذب خود را نیز از روی سایت خبرگزاری حذف ننمود.


لذا ما راهبران قطار اعتراض شدید خود را نسبت به انتشار خبر کذب حقوق نجومی راهبران و تشویش اذهان عمومی توسط خبرگزاری تسنیم اعلام داشته و حق پیگیری از طریق مراجع ذیصلاح را برای خود محفوظ می داریم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز