تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶

وزیر بهداشت: خدمات بستری در کشور رایگان می شود

بزرگترین ثروت ما در حوزه سلامت نیروی انسانی بسیار خوب و توانمند است .
کد خبر: ۵۷۰۴۴

وزیر بهداشت: خدمات بستری در کشور رایگان می شود

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تلاش دولت سیزدهم برای رایگان کردن خدمات بستری در کشور خبر داد.

‍ دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۵بهمن در سفر به شهرستان میامی در شرق استان سمنان اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان و در تمامی شاخص های این حوزه جمهوری اسلامی ایران با فاصله، از کشورهای منطقه خاورمیانه پیشتاز است.

دکتر عین اللهی با بیان اینکه حضور حوزه سلامت در مناطق محروم از دستاوردهای مهم نظام است اضافه کرد: بزرگترین ثروت ما در حوزه سلامت نیروی انسانی بسیار خوب و توانمند است .

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد از داروی مورد نیاز مردم در داخل کشور تولید می شود ادامه داد: ۲۵ درصد از حوزه دانش بنیان کشور نیز در حوزه سلامت، فعال است.

وی با تقدیر از خدمات دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از دانشگاههای بسیارخوب و بزرگ کشور است که خدمات ارزشمندی را ارایه می کند.

وزیر بهداشت با اشاره به افزایش تخت های بیمارستانی اظهار کرد: در طی فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت به مجموع تخت های بیمارستانی کشور اضافه و تعداد هفت ه ار و ۸۰۰ تخت نیز بزودی اضافه خواهد شد.

عین اللهی گفت: در طی فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۸۵۰ پروژه بهداشتی به بهره برداری رسیده و تعداد ۲ هزار پروژه بهداشتی دیگر نیز در آینده افتتاح خواهد شد .

این عضو کابینه سیزدهم به خدمات مدافعان سلامت در دوران کرونا اشاره و تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حدود ۳۰۰ شهید را در ایام فراگیری کرونا تقدیم سلامت کشور کرد.

وی از افزایش خدمات بیمه ای در این دولت خبر داد و افزود: در طی ۱۶ ماه فعالیت دولت مردمی ، بالغ بر ۶ میلیون نفر از مردم ،تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا در سفر وزیر بهداشت به شهرستان های شاهرود و میامی طرح های مختلفی از جمله بیمارستان ۶۴ تختخوابی امام رضا علیه السلام شهرستان میامی و درمانگاه رضوی شاهرود و... با حضور دکتر عین اللهی ، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، هاشمی ، استاندار سمنان ، دکتر خانی ، نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و ...افتتاح شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز