تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

سفر هیات آمریکایی به عربستان در روزهای آتی

نشست‌های سه گانه این کارگروه، سه دسته از اولویت‌ها (سامانه یکپارچه دفاع موشکی و ضدهوایی و امنیت دریایی، موضوع ایران و مبارزه با تروریسم) را بررسی خواهند کرد.
کد خبر: ۵۷۵۰۱

سفر هیات آمریکایی به عربستان در روزهای آتی

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از سفر چهار روزه هیات عالیرتبه واشنگتن به ریاض با محوریت تمرکز بر سه موضوع سامانه یکپارچه دفاع موشکی و هوایی، ایران و مبارزه با تروریسم خبر داد.

 از تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا، این هیات طی سفر خود در روزهای ۱۳ تا ۱۶ فوریه (۲۳ بهمن تا ۲۶ بهمن) قرار است در نشست‌های کارگروه مشترک آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درباره اولویت‌های مشترک بحث و تبادل نظر کند.

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، کریستوفر لندبرگ فرستاده ویژه موقت دولت آمریکا در امور ضدتروریسم و ائتلاف ضدداعش، دانیل بنایم معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا و دانا استرول معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه سرپرستی هیات اعزامی کاخ سفید را به عهده دارند که شماری از مقامات نظامی و غیرنظامی واشنگتن نیز آنها را در این سفر همراهی می‌کنند.

این بیانیه افزود: نشست‌های سه گانه این کارگروه، سه دسته از اولویت‌ها (سامانه یکپارچه دفاع موشکی و ضدهوایی و امنیت دریایی، موضوع ایران و مبارزه با تروریسم) را بررسی خواهند کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد این نشست‌ها نشانگر تعهد مشترک آمریکا و اعضای شورای همکاری خلیج فارس به پیشبرد امنیت و ثبات منطقه‌ای از طریق همکاری در مجموعه‌ای از موضوعات است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز