تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

ابلاغ کلیات عفو عمومی دانشگاهیان به رؤسای دانشگاه‌ها

براساس این نامه با هماهنگی روسای دانشگاه‌ها بیش از پیش با مسؤولان قوه قضائیه و رؤسای دادگستری در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف، رأفت و بخشش مذکور به احکام انضباطی دانشگا‌ه‌ها نیز تعمیم یابد.
کد خبر: ۵۷۷۶۰


به گزارش معاصر به نقل از فارس، در پی عفو و تخفیف مجازات تعداد کثیری از متهمان و محکومان حوادث اخیر توسط رهبر معظم انقلاب، کلیات عفو عمومی دانشگاهیان با دستور وزیر علوم به رؤسای دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم طی نامه‌ای با اشاره به عفو و تخفیف مجازات کثیری از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر توسط مقام معظم رهبری از محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری خواست تا تلاش مضاعفی را برای بهره‌مندی دانشجویان و استادان متهم و محکوم از رأفت و تدبیر معظم‌له با هماهنگی‌های بیش از پیش با مسؤولان قوه قضائیه و رؤسای دادگستری در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کنند و موضوع رأفت و بخشش مذکور را به احکام انضباطی دانشگاه‌ها نیز تعمیم دهند.

«جناب آقای دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

سلام‌علیکم

با احترام و عرض تبریک ایام و اعیاد پرخیر و برکت ماه رجب و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همانگونه که مستحضرید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با درخواست عفو و تخفیف مجازات کثیری از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر از سوی ریاست محترم قوه قضائیه موافقت فرمودند.

بر این اساس ضروری می‌نماید در صورت صلاحدید با دستور جنابعالی، معاونان و مسؤولان محترم وزارتی و رؤسای محترم دانشگاه‌های سراسر کشور تلاش مضاعفی را برای بهره‌مندی دانشجویان و استادان متهم و محکوم از رأفت و تدبیر معظم‌له با هماهنگی‌های بیش از پیش با مسؤولان محترم قوه قضائیه و رؤسای محترم دادگستری در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف بنمایند و از سوی دیگر موضوع رأفت و بخشش مذکور را به احکام انضباطی دانشگاه‌ها نیز تعمیم دهند.

بدیهی است این معاونت تمامی ظرفیت‌های کارشناسی و حمایتی خود را برای تحقق این مهم فعال خواهد نمود. مساعدت جنابعالی موجب کمال تشکر و امتنان خواهد بود.

با آرزوی توفیق

عبدالحسین کلانتری
معاون فرهنگی و اجتماعی»

براساس این گزارش، این نامه سبب شد که با موافقت وزیر علوم تحقیقات و فناوری نامه‌ای به رؤ‌سای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی ارسال شود که براساس آن با هماهنگی روسای دانشگاه‌ها بیش از پیش با مسؤولان قوه قضائیه و رؤسای دادگستری در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف، رأفت و بخشش مذکور به احکام انضباطی دانشگا‌ه‌ها نیز تعمیم یابد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

«رؤ‌سای محترم دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی

سلام‌علیکم

با احترام و عرض تبریک ایام و اعیاد پرخیر و برکت ماه رجب سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در پی موافقت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با عفو و تخفیف مجازات کثیری از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر این معاونت نیز طی مکاتبه‌ای به شماره ۳۳۹۶۶۲ تاریخ ۱۴۰۱.۱۱.۱۷ با وزیر علوم مبنی بر تسری آن و تخفیف برای بهره‌مندی دانشجویان و استادان متهم و محکوم از رأفت و تدبیر معظم‌له با هماهنگی‌های بیش از پیش با مسؤولان محترم قوه قضائیه و رؤسای محترم دادگستری در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف و نیز تعمیم موضوع رأفت و بخشش مذکور به احکام انضباطی دانشگا‌ه‌ها نموده است؛ لذا مطابق موافقت و دستور مقام عالی وزرات «بسمه‌تعالی، جناب آقای دکتر کلانتری، احتراما، جهت اقدام» خواهشمند است مقدمات اجرای تدبیر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در دانشگاه را فراهم نمایید.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز