تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶

نخست وزیر بلژیک: گاز روسیه دیگر سلاح به شمار نمی رود

در دیدار با رئیس هیات چینی شرکت کننده در کنفرانس مونیخ درباره پایان دادن به جنگ اوکراین رایزنی کردم.
کد خبر: ۵۸۰۶۷

نخست وزیر بلژیک: گاز روسیه دیگر سلاح به شمار نمی رود

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ نخست وزیر بلژیک گفت: سوخت و انرژی روسیه به خاطر کاهش اتکا و نیاز به آن، دیگر سلاحی در دست مسکو به شمار نمی رود.

 الکساندر دی کرو روز شنبه در گفت و گو با شبکه الجزیره افزود: بسیار خوشبینم به مرحله ای برسیم که بتوانیم به طور کامل از گاز روسیه بی نیاز شویم.

وی اضافه کرد: در دیدار با رئیس هیات چینی شرکت کننده در کنفرانس مونیخ درباره پایان دادن به جنگ اوکراین رایزنی کردم.

دی کرو گفت: کمک های نظامی و انسان دوستانه زیادی به اوکراین کردیم اما تانک نداریم که در اختیار کی یف قرار دهیم.

وی بیان کرد: هفته گذشته درباره ارائه ۹۲ میلیون یورو کمک نظامی به اوکراین تصمیم گیری کردیم.

الکساندر دی کرو نخست وزیر بلژیک پیشتر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود که بروکسل بزرگترین بسته کمک نظامی خود به اوکراین را تحویل خواهد داد که کل هزینه آن ۹۲ میلیون یورو است.

این بسته کمکی شامل موشک‌های ضد هوایی، سلاح‌های ضد تانک، نارنجک‌ها، مسلسل‌هی، تفنگ‌ و مهمات و همچنین خودروهای زرهی سبک است.

دی کرو افزود: از آغاز این جنگ تلاش‌های زیادی برای حمایت از اوکراین انجام شده و در مجموع بروکسل تاکنون ۱۴۶ میلیون یورو کمک نظامی به کی‌یف ارائه کرده است و امروز تصمیم گرفته شد که بسته جدیدی از کمک‌های دفاعی به اوکراین به مبلغ ۹۲ میلیون یورو به این کشور ارسال شود.

بلژیک در نظر دارد بخشی از این تسلیحات را از ذخایر خود انتقال دهد و بقیه را برای ارسال مستقیم به اوکراین از سازندگان خریداری خواهد کرد، علاوه بر این وزارت دفاع بلژیک سوخت و آموزش نظامیان اوکراینی را تامین خواهد کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز