تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲

آمریکا آزمایش موشکی کره شمالی را بشدت محکوم کرد

این اقدامات نشان می دهند که کره شمالی همچنان برنامه های غیرقانونی سلاح های کشتار جمعی و موشک های بالستیک خود را بر رفاه مردم این کشور ترجیح می دهد.
کد خبر: ۵۸۰۸۰

آمریکا آزمایش موشکی کره شمالی را بشدت محکوم کرد

به گزارش معاصر له نقل از ایرنا؛ سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد ایالات متحده آزمایش موشک بالستیک قاره پیما از سوی کره شمالی را که نقض آشکار قطعنامه های متعدد شورای امنیت سازمان ملل بشدت محکوم می کند.

خانم آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز شنبه به وقت محلی افزود: پرتاب این موشک باعث افزایش تنش ها شده و خطر بی‌ثباتی وضعیت امنیتی در منطقه را به دنبال دارد.

این مقام کاخ سفید ادامه داد: این اقدامات نشان می دهند که کره شمالی همچنان برنامه های غیرقانونی سلاح های کشتار جمعی و موشک های بالستیک خود را بر رفاه مردم این کشور ترجیح می دهد.

سخنگوی شورای امنیت ملی دولت بایدن گفت: ما از همه کشورها می‌خواهیم که این اقدامات نقض‌ کننده قطعنامه های شورای امنیت را محکوم کنند و از کره شمالی می‌خواهیم که اقدامات بی‌ثبات‌کننده خود را متوقف کند و وارد گفتگوی جدی شود.

آدرین واتسون اظهار داشت: ایالات متحده تمام اقدامات لازم را برای تضمین امنیت سرزمین خود، کره جنوبی و متحدان ژاپنی انجام خواهد داد.

رسانه دولتی کره شمالی از راه اندازی واحد نظامی جدید خود با آزمایش موشک جدید بالستیک قاره پیما خبر داد. این در حالی است که وزارت اتحاد دو کره در سئول از کمبود مواد غذایی در کره شمالی خبر می دهد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، طی مراسم رژه شبانه هفته گذشته کره شمالی از چندین موشک جدید بالستیک قاره پیما رونمایی کرد که قادر به هدف قرار دادن هر نقطه ای از جهان است. برخی کارشناسان معتقدند این موشک ها می توانند نمونه اولیه موشک های قاره پیمای بالستیک سوخت جامد باشند.

در ویدئویی که در ۹ فوریه (۲۰ بهمن) توسط تلویزیون دولتی کره شمالی ثبت شده است پرچمی نامعلوم که بر روی موشک ها قرار گرفته است نشان می دهد ارتش ممکن است واحدی جداگانه برای آزمایش این سلاح ها ایجاد کرده باشد.

«چو هان بوم» از اعضای بنیاد وزارت اتحاد دو کره در سئول در مصاحبه با خبرنگاران تصریح کرد این پرچم ها وجود واحد جدید موشک های بالستیک قاره پیمای کره شمالی را تائید می کنند.

کره شمالی در سال گذشته، بزرگترین موشک بالستیک قاره پیمای (ICBM) خود را آزمایش کرد. مقامات در سئول و واشنگتن می‌گویند که پیونگ یانگ برای از سرگیری آزمایش تسلیحات هسته‌ای برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ آماده شده است.

کره جنوبی و آمریکا مانورهای نظامی خود را برای مقابله با شمال افزایش داده‌اند که با محکومیت پیونگ یانگ مواجه شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز