تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷

فشار بر دولت بایدن برای افزایش ایمنی قطارها در پی حادثه اوهایو

واکنش دولت بایدن به خروج از ریل یک قطار حامل مواد شیمایی سمی متعلق به شرکت نورفولک سوثرن در سوم فوریه در اوهایو، زیر تیغ تیز انتقاد بسیاری از مقام های بلندپایه جمهوری خواه قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۸۳۴۶

فشار بر دولت بایدن برای افزایش ایمنی قطارها در پی حادثه اوهایو

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ پیت بوتگیگ وزیر ترابری آمریکا روز سه شنبه در پی آلودگی مواد سمی به علت خارج شدن یک قطار باری از ریل، از شرکت های عمده راه آهن و کنگره خواست که اقدامات چشمگیری برای افزایش امنیت قطارها اجرا کنند و در غیر این صورت، مقررات تازه ای را به اجرا خواهد گذاشت.

 واکنش دولت بایدن به خروج از ریل یک قطار حامل مواد شیمایی سمی متعلق به شرکت نورفولک سوثرن در سوم فوریه در اوهایو، زیر تیغ تیز انتقاد بسیاری از مقام های بلندپایه جمهوری خواه قرار گرفته است.

اجرای برخی مقررات اجباری ایمنی راه آهن، در دوره دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین متوقف شد. برخی از جمهور یخواهان منتقد واکنش به حادثه ایست پالستیاین که پیش از این مخالف تشدید مقررات ایمنی راه آهن بودند، اکنون برای پذیرش مقررات تازه اعلام آمادگی کرده اند.

هزاران ساکن شهرک ایست پالستاین در ایالت اوهایو که در پی وقوع این حادثه که موجب آتش سوزی و تشکیل ابری از دود در آسمان این شهرک شد و هم زمان با فعالیت کارکنان راه آهن برای خاموش کردن آتش و خنثی کردن مواد شیمایی، وادار به ترک خانه هایشان و خروج از این شهرک شدند، با وجود نبود تلفات یا مصدوم، خواستار پاسخ در باره خطرات بالقوه بهداشتی شده اند.

بوتگیگ پیش از انتشار درخواست از کنگره برای برای اقدامات بیشتر، گفت: اکنون لحظه مهمی برای افزایش قابل توجه تلاش هایمان به منظور کاهش بسیار زیاد احتمال رخ دادن دوباره چنین رخدادهایی است.

دولت بایدن روز جمعه هم زمان با آغاز تحقیق ۲ کمیته کنگره، اعلام کرد که تلاش هایش را در این زمینه افزایش می دهد.

بوتگیگ از شرکت های عمده راه آهن خواست که ایمنی واگن های باری و تانکر را به جای ۲۰۲۹ بر اساس قانون مصوب ۲۰۱۵، تا ۲۰۲۵ افزایش دهند و از این شرکت ها درخواست کرد که عضو برنامه حمایت از خبرچینان شوند، اطلاعیه ها در باره نقل و انتقال مواد خطرناک را در اختیار گروه های واکنش اضطراری ایالتی قرار دهند و به کارکنانشان برای افزایش ایمنی محل کار، مرخصی بیماری با حقوق بدهند.

شرکت راه آهن نورفولک سوثرن اعلام کرده که با تاسیس صندوق حمایت از جامعه محلی به ارزش یک میلیون دلار، تاکنون مبلغ سه میلیون و ۴۰۰ هزار دلار کمک مالی مستقیم به بیش از ۲۲۰۰ خانوار برای جبران هزینه های تخلیه اجباری، پرداخت کرده است.
صنعت راه آهن آمریکا اعلام کرده که ۹۹.۹ درصد از محموله های مواد خطرناک، بدون حادثه به مقصد می رسند و نرخ حوادث برای چنین محموله هایی از ۲۰۲۱ تا ۵۵ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز