تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲

تاکید دادستان کل کشور بر طبقه‌بندی زندانیان/به مخلان امنیت ترحم نمی‌کنیم

زندانی را امانتی تصور می‌کنیم که به دست‌مان سپرده تا مطابق با قوانین، این انسان آسیب‌دیده و مجرم را در مسیر سعادت قرار دهیم.
کد خبر: ۵۸۴۵۱

تاکید دادستان کل کشور بر طبقه‌بندی زندانیان/به مخلان امنیت ترحم نمی‌کنیم

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ دادستان کل کشور به مدیران‌کل زندان‌ها تأکید کرد به موضوعاتی همچون طبقه‌بندی زندانیان، انتقال زندان‌ها به فضای خارج از بافت شهری و اشتغال زندانیان البته با افزایش دستمزد آنان باید اهتمام جدی داشت.

 حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری در نشست تخصصی «معاونین و مدیران سازمان زندان‌ها» اظهارداشت: زندانی را امانتی تصور می‌کنیم که به دست‌مان سپرده تا مطابق با قوانین، این انسان آسیب‌دیده و مجرم را در مسیر سعادت قرار دهیم.

وی ادامه داد: وظیفه خود می‌دانم به عنوان کسی که در جریان مسائل زندان‌ها، تلاش و سختی‌ها و خدمات ارزشمند زندانبانان قرار دارد، از شما زندانبانان تقدیر کنم.

منتظری تأکید کرد: مدیریت زندان و زندانبانی یکی از پرمشقت‌ترین و پردغدغه‌ترین مشاغل و مسئولیت‌ها است؛ بنابراین به صورت جدی باید به شما خسته نباشید گفت و برایتان توفیق از خداوند درخواست کرد.

وی اضافه کرد: کمک به زندانیان و زندان‌ها را وظیفه خود می‌دانم. در مقایسه با مقدورات، صادقانه بگویم که زحمات زندانبانان قابل تقدیر است.

دادستان کل کشور اظهارداشت: چه بسیار افرادی که در زندان‌های کشور حتی حافظ قرآن شدند و دست از انحرافات برداشته‌اند؛ این اقدامات قابل تحسین است.

منتظری در عین حال گفت: با سارق و کسانی که امنیت جامعه را هدف قرار می‌دهد، ترحم و اغماضی نخواهیم کرد. کسی که جلوی ناموس مردم را می‌گیرد و با زور و تهدید جانی، مال او را می‌گیرد و به خانه مردم هجوم می‌برد، اصلا قابل ترحم نیست. دادگاه‌ها باید متناسب با جرم اینها برخورد کنند.

وی با ابراز خرسندی از عفو اخیر و آزادی جمع زیادی از زندانیان افزود: عفو رهبر معظم انقلاب تحرک دشمن را خلع سلاح کرد و لطف ایشان شامل کسانی شد که استحقاق لازم را داشتند؛ بنابراین دقت کنید هرآنکه استحقاق دارد نباید از قلم بیفتد و کسی هم که مستحق نیست نباید شامل عفو شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز