تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی : نتانیاهو ، اسراییل را به سمت هرج و مرج سوق داد

تنها دو ماه از روی کار آمدن کابینه جدید نتانیاهو نگذشته که این دولت، اسرائیلی ها را دچار ترس و وحشت شدید کرده است.
کد خبر: ۵۸۵۴۵

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی : نتانیاهو ، اسراییل را به سمت هرج و مرج سوق داد

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ آویگدور لیبرمن وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی و از متحدان قدیمی بنیامین نتانیاهو، پنجشنبه شب با انتقاد از وی گفت که وی اسراییل را به سمت هرج و مرج کامل سوق داده است.

به گزارش ایرنا روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: نتانیاهو به دنبال آن است که اسرائیل را از میان ببرد.

لیبرمن افزود: تنها دو ماه از روی کار آمدن کابینه جدید نتانیاهو نگذشته که این دولت، اسرائیلی ها را دچار ترس و وحشت شدید کرده است.

وی با متهم کردن نتانیاهو برای این که مستقل نیست و تحت تأثیر وزیران تندرو و افراطی خود قرار گرفته است، افزود: در شرایط کنونی نتانیاهو مورد سوء استفاده ایتامار بن گویر (وزیر امنیت داخلی) و «بتسلئیل اسموتریچ» (وزیر دارایی) قرار می گیرد.

لیبرمن افزود:در شرایط کنونی کابینه نه یک رئیس، بلکه چندین رئیس دارد.

وی در ادامه به طرح اصلاحات قضایی که ساکنان سرزمین‌های اشغالی از آن به "کودتای سیاسی" یاد می کنند، پرداخت و گفت که این طرح تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر جرایم نتانیاهو است که در چهار پرونده به فساد و خیانت در امانت متهم شده است.

ائتلاف حاکم راست افراطی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» از زمان روی کار آمدن، یک سری اقدامات و تصمیماتی را اتخاذ کرده که از نظر جناح اپوزیسیون و رئیس رژیم صهیونیستی باعث خواهد شد که این رژیم به سمت تشدید بحران داخلی و حتی جنگ داخلی حرکت کند.

تصمیم کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی رژیم صهیونیستی هم اکنون به محور تنش‌های سیاسی و اختلاف نظرها بین ائتلاف حاکم و جناح اپوزیسیون منجر شده است.

در هفته های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو بوده است. شنبه شب نیز هزاران نفر برای هفتمین هفته در تل آویو و سایر شهرهای فلسطین اشغالی علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات کردند.

این تظاهرات‌ ها در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هدف کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی را تضعیف آن و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر ۴ پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز