تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

اهدای هزاران بلیت‌ «یوروویژن»‌ به آوارگان اوکراین

«ارکستر کالوش» نماینده اوکراین در مسابقات آواز «یوروویژن» ۲۰۲۲ با اجرای قطعه «استفانیا»‌ به عنوان برگزیده نهایی این رقابت انتخاب شد.
کد خبر: ۵۸۷۶۰

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا؛ هزاران بلیت مسابقه آواز «یوروویژن»‌ به اوکراینی‌هایی اهدا خواهد شد که به بریتانیا پناه آورده‌اند.

 مسابقات بین‌المللی «یوروویژن»‌ در ماه مه در لیورپول برگزار خواهد شد؛ چراکه در سال ۲۰۲۲ اوکراین به عنوان برنده این رقابت انتخاب شد و به دلیل نامناسب بودن شرایط در پی جنگ، بریتانیا به نیابت از اوکراین میزبانی رقابت سال ۲۰۲۳ را پذیرفت.

بریتانیا به عنوان بخشی از تعهدش در گرامی‌داشت اوکراین در جریان این رقابت آواز، حدود ۳,۰۰۰ بلیت مسابقات «یوروویژن»‌ را در دسترس اوکراینی‌هایی که از کشورشان خارج شده‌اند قرار خواهد داد تا این افراد بتوانند در برنامه‌های زنده این رقابت شرکت کنند.

«ارکستر کالوش» نماینده اوکراین در مسابقات آواز «یوروویژن» ۲۰۲۲ با اجرای قطعه «استفانیا»‌ به عنوان برگزیده نهایی این رقابت انتخاب شد. مسابقات آواز «یوروویژن» ۲۰۲۲ در شهر «تورین» واقع در ایتالیا برگزار شده بود و طبق سنت اوکراین باید میزبانی سال ۲۰۲۳ را برعهده می‌گرفت، اما «اتحادیه پخش برنامه‌های اروپایی» که مسوول برگزاری رقابت «یوروویژن» است اعلام کرد به دلیل جنگ روسیه و اوکراین امکان برگزاری امن این رقابت در اوکراین وجود ندارد.

چندی پیش نیز اعلام شد، مسوولان برگزاری رقابت آواز «یوروویژن» رای‌گیری برای تعیین برنده رقابت را به مردم سراسر جهان تعمیم دادند تا نقش هیات داوران در انتخاب برنده کمرنگ‌تر شود؛‌ در نتیجه مردم کشورهای غیراروپایی نیز می‌توانند در رای‌گیری برای تعیین برنده مسابقات شرکت کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز