تهران ۱۲.۶۲° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

وزارت دادگستری: انتقال ۱۲۰۰ زندانی افغانستانی

: این زندانیان از استان خراسان رضوی، جنوبی، تهران، سمنان، گلستان، اصفهان، هرمزگان، فارس، یزد، بلوچستان و کرمان بوده اند و سایر استان‌ها به مرور اعلام می شوند.
کد خبر: ۵۹۵۴۱


به گزارش معاصر به نقل از ایسنا؛ قائم مقام کمیته انتقال محکومین وزارت دادگستری در مرز دوغارون اسلام قلعه (محل انتقال زندانیان) جزییات جدیدی دررابطه با انتقال محکومان افغانستانی به کشورشان ارایه داد.

سید کمال عبداللهی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به موافقتنامه بین ایران وافغانستان در سال ۸۵ که براساس آن تا پیش از استقرار طالبان در ۸ مرحله انتقال زندانیان انجام شده و همچنین با یادآوری سفر اخیر دادستان طالبان به ایران گفت: در مرحله نهم که مربوط به دوره استقرار طالبان درافغانستان بوده تعدادی از زندانیان افغانستانی متقاضی انتقال به کشورخود بودند که از میان این تعداد ۱۷۲۱ نفر شرایط این انتقال را داشتند و ۹۰۰ نفر اخیرا مشمول عفو رهبری قرار گرفتند و الباقی که ۱۲۰۰ زندانی هستند که به مرور منتقل می شوند.

قائم مقام کمیته انتقال محکومین وزارت دادگستری افزود: این زندانیان از استان خراسان رضوی، جنوبی، تهران، سمنان، گلستان، اصفهان، هرمزگان، فارس، یزد، بلوچستان و کرمان بوده اند و سایر استان‌ها به مرور اعلام می شوند.

وی افزود: براساس توافق انجام شده بین ایران و افغانستان، زندانیان حبس خود را در کشور مقصد ادامه خواهند داد و طرف افغانستانی متعهد شده که بر اساس احکام صادره در ایران، زندانیان در افغانستان ادامه حبس خود را انجام دهند.

عبداللهی گفت: جرم این زندانیان در ایران رخ داده و ۹۹ درصد جرایمشان مرتبط با مواد مخدر بوده است.

قائم مقام کمیته انتقال محکومین وزارت دادگستری ادامه داد: زندانیانی منتقل شده در بخش اول مرحله نهم ۲۷۷ نفر بودند، مابقی طی امروز و روزهای آینده به افغانستان منتقل خواهند شد.

وی یادآور شد: تعداد اندکی از زندانیان ایرانی در افغانستان داریم که این زندانیان هم قرار است به زودی به ایران منتقل شوند.

عبداللهی همچنین در خصوص انتشار تصاویر انتقال پول در فضای مجازی گفت: این پولها حاصل درامد زندانیان افغانستانی در زندان بوده که تحت مدیریت بنیاد تعاون به حرفه آموزی مشغول هستند و در هنگام انتقال زندانیان به زندانهای کشور خود در مرز توسط نماینده بنیاد تحویل مقامات آن کشور گردید تا در زندان هرات به زندانیان تحویل گردد. که مبلغ کل پس انداز زندانیان در زندان مرکزی مشهد مقدس، ۷۱ میلیون تومان بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز