تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴

روسیه: آمریکا به سیگنال های ارسالی از سوی کره شمالی پاسخ سازنده دهد

ضروری است برای جلوگیری از تبعات خطرناک، فورا اقدامات جدی برای کاهش فعالیت نظامی به ویژه رزمایش در شبه جزیره کره انجام شود.
کد خبر: ۵۹۷۲۹

روسیه: آمریکا به سیگنال های ارسالی از سوی کره شمالی پاسخ سازنده دهد

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ روسیه در واکنش به رزمایش مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی، از واشنگتن خواست فعالیت‌های نظامی در شبه‌جزیره کره را به منظور کاهش تنش‌با کره شمالی محدود کند و به سیگنال های ارسالی از سوی این کشور پاسخ سازنده دهد.

 «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: ضروری است برای جلوگیری از تبعات خطرناک، فورا اقدامات جدی برای کاهش فعالیت نظامی به ویژه رزمایش در شبه جزیره کره انجام شود.

وی افزود: ما از آمریکا می خواهیم به سیگنال های ارسالی از سوی کره شمالی پاسخ سازنده دهد.

«کیم سونگ کیونگ» معاون وزیر خارجه کره شمالی پیشتر اعلام کرده بود که تنش ها در شبه جزیره کره ناشی از اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا و کره جنوبی است.

کره شمالی امروز پنج‌شنبه در واکنش به رزمایش هفته آینده کره جنوبی و آمریکا، یک موشک بالستیک به سمت دریای زرد شلیک کرد.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی، آزمایش موشکی کره شمالی را واکنش به رزمایش مشترک سئول و واشنگتن در هفته آینده ارزیابی کرد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، بندر نامپو در غرب کره شمالی را محل پرتاب این موشک اعلام کرد و از انجام این آزمایش موشکی در ساعت ۶:۲۰ صبح خبر داد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بر رصد فعالیت های نظامی کره شمالی و آمادگی کامل برای پاسخ گویی، در همکاری با آمریکا تاکید کرد.

رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا قرار است روز دوشنبه آینده شروع شود و به مدت ۱۰ روز ادامه داشته باشد.

پیونگ یانگ پیش از این، به سئول و واشنگتن درباره برگزاری رزمایش مشترک هشدار داده بود.

قانونگذاران کره جنوبی سه شنبه گذشته اعلام کرده بود که احتمالا کره شمالی تمرینات نظامی گسترده ای با حضور موشک بالستیک بین قاره ای جدید خود در ماه مارس یا آوریل انجام خواهد داد.

کیم یو جونگ خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی سه‌شنبه (۱۶ اسفند ماه) در بیانیه‌ای هشدار داد که اگر آمریکا علیه آزمایش‌های موشکی کره شمالی اقدام نظامی انجام دهد، پیونگ یانگ آن را اعلان جنگ تلقی خواهد کرد.

به گزارش رویترز، کیم با اشاره به اینکه کره شمالی می‌تواند موشک‌های بیشتری به اقیانوس آرام شلیک کند، تاکید کرد: اقیانوس آرام متعلق به ایالات متحده یا ژاپن نیست.

به نوشته رویترز، ایالات متحده و متحدانش تاکنون موشک‌های بالستیک کره شمالی را که توسط شورای امنیت سازمان ملل ممنوع شده را سرنگون نکرده‌اند اما از آنجایی که پیونگ یانگ تهدید کرد موشک‌های بیشتری بر فراز ژاپن شلیک خواهد کرد، احتمال سرنگونی این موشک‌ها توسط آمریکا به یک سوال بی‌پاسخ تبدیل شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز