تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵

تاکید معاون اول قوه قضاییه بر اجرای موافقت‌نامه‌های انتقال محکومان ایران و هند

در دستگاه قضایی هند تلاش می‌شود حقوق جامعه مسلمان همانند پیروان سایر ادیان، با بی‌طرفی کامل تضمین شود
کد خبر: ۵۹۷۳۵

تاکید معاون اول قوه قضاییه بر اجرای موافقت‌نامه‌های انتقال محکومان ایران و هند

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ معاون اول قوه قضاییه با اشاره با موافقت‌نامه‌های دوجانبه میان هند و جمهوری اسلامی ایران در خواست کرد که زمینه استرداد مجرمان و انتقال محکومان و زندانیان ایرانی به ایران فراهم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق در دیدار با رئیس دیوان عالی کشور هند ضمن ابراز خرسندی از عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری های شانگهای به آمادگی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با دستگاه قضایی هند در زمینه‌های مختلف اجرای قانون و عدالت از جمله حمایت از حقوق بشر تاکید کرد.

مصدق اظهارداشت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از مظلومان در سراسر جهان صرفا بر اساس انسان بودن آنهاست و از هند به عنوان یک کشور قدرتمند و دومین کشور پرجمعیت جهان انتظار داریم در این زمینه با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند.

رئیس دیوان عالی هند نیز با اشاره با اشتراکات فرهنگی هند و ایران و اهمیت مسلمانان در هند رابطه دوستی بسیار عمیق میان دو ملت ایران و هند از حضور هیات جمهوری اسلامی ایران در هندوستان ابراز خرسندی کرد و ضمن استقبال از پیشنهاد همکاری جمهوری اسلامی ایران گفت: در دستگاه قضایی هند تلاش می‌شود حقوق جامعه مسلمان همانند پیروان سایر ادیان، با بی‌طرفی کامل تضمین شود.

در ادامه این دیدار که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و در فضایی دوستانه برگزار شد، رئیس دیوان عالی هند سوالاتی را درباره ساختار و تشکیلات قضایی جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد که معاون اول قوه قضاییه به سوالات وی پاسخ داد.

در ادامه این دیدار، دو طرف درباره موضوعات مختلف قضایی دو کشور از جمله شیوه رسیدگی‌ها، نحوه جذب و ارتقای قضات، ساختارهای محلی و ملی قضایی و صلاحیت‌های مراجع قضایی مختلف در دو کشور بحث و بررسی کردند.

در این نشست، دو طرف بر تعمیق همکاری‌های قضایی دو جانبه تاکید کردند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز