تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

قیمت نفت کاهشی شد

آمار وزارت کار آمریکا نشان داد نرخ بیکاری از ۳.۴ درصد، به ۳.۶ درصد افزایش یافت، در حالی که رشد دستمزد آهسته شد و میانگین ساعتی کاری کارکنان، کاهش یافت که نشان می‌دهد بازار کار در واقع رو به ضعیف شدن است.
کد خبر: ۵۹۸۰۹

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، قیمت نفت روز جمعه پس از انتشار گزارش اشتغال آمریکا، بالا رفت اما به دلیل نگرانی‌هایی که درباره افزایش چشمگیر نرخ بهره در آمریکا و متاثر شدن تقاضا برای سوخت وجود داشت، نتوانست از بزرگترین کاهش هفتگی در پنج هفته گذشته، فرار کند.

 بهای معاملات نفت آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۷۵ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت برنت با ۰.۲ درصد افزایش، به ۸۱ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص بیش از پنج درصد کاهش هفتگی را به ثبت رساندند.

بر اساس آمار اشتغالی که روز جمعه منتشر شد، اقتصاد آمریکا در فوریه، ۳۱۱ هزار شغل غیرکشاورزی ایجاد کرد که بالاتر از ۲۰۵ هزار افزایش پیش بینی شده از سوی اقتصاددانان بود. با این حال، این آمار کمتر از ۵۰۴ هزار شغلی بود که برای ژانویه ثبت شده بود.

همچنین، آمار وزارت کار آمریکا نشان داد نرخ بیکاری از ۳.۴ درصد، به ۳.۶ درصد افزایش یافت، در حالی که رشد دستمزد آهسته شد و میانگین ساعتی کاری کارکنان، کاهش یافت که نشان می‌دهد بازار کار در واقع رو به ضعیف شدن است.

اظهاراتی که جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در سخنرانی نیم سالانه خود در برابر کنگره داشت، انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره در بزرگترین اقتصاد جهان را بالاتر برد و چشم انداز رشد اقتصادی و تقاضا برای انرژی را تیره کرد.

دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای رقیب، به بالاترین حد سه ماه گذشته صعود کرد و نفت و کالاهای دیگر که به این ارز قیمت گذاری می شوند را برای خریداران دارنده ارزهای دیگر، گرانتر کرد. این دیدگاه، مشابه اروپاست که نرخ بالای تورم در این منطقه، به معنای احتمال تحکیم سیاست پولی از سوی بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی انگلیس است.

همچنین، آماری که هفته گذشته در چین منتشر شد، نشان داد که بخش تولید صنعتی بزرگترین واردکننده نفت در جهان، احیای کندتر از حد انتظاری داشته است. واردات نفت این کشور در دو ماه نخست سال ۲۰۲۳، به میزان ۱.۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

نگرانیها نسبت به تقاضا برای سوخت در آینده، گزارش پلاتس که نشان داد تولید نفت اوپک در فوریه حدود ۸۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده است را تحت الشعاع قرار داد. در این بین، تحریم‌های غربی علیه تولید روسیه که به تلافی جنگ اوکراین وضع شده اند، ابهامات زیادی پیرامون عرضه در سال میلادی جاری به وجود آورده اند.

بر اساس گزارش اینوستینگ، سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از دیداری که با همتای سعودی خود داشت، بر تعهد مسکو برای تداوم همکاری در چارچوب اوپک پلاس تاکید کرد. به نظر می رسد روسیه با اعلام کاهش یکجانبه تولید که برای پشتیبانی از قیمت صادرات نفت خود انجام می دهد، بعضی از اعضای اوپک را خشمگین کرده است.

آمار روز جمعه شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شرکتهای انرژی آمریکایی، هفته گذشته شمار دکلهای حفاری نفت را دو حلقه کاهش داده و به ۵۹۰ حلقه رساندند که پایین‌ترین میزان از ژوئن بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز