تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
در نخستین روز نشست روسای نظام‌های قضایی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای مطرح شد؛

تقاضای معاون اول قوه قضاییه برای مجازات عاملان ترور سردار سلیمانی

معاون اول قوه قضاییه وظایف رییس قوه قضاییه و اختیارات و جایگاه وی و وظایف دیوان عالی کشور، دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کل کشور و سازمان قضایی نیروهای مسلح را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۹۸۱۲

تقاضای معاون اول قوه قضاییه برای مجازات عاملان ترور سردار سلیمانی
به گزارش معاصر به نقل از ایسنا؛ معاون اول قوه قضاییه، با محکوم کردن جنایت ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: عامل این جنایت به عنوان رییس یک کشور صراحتا به ارتکاب جنایت اقرار کرده است و لازم است کشورهایی که دغدغه اجرای عدالت دارند، در مورد اجرای عدالت و تعقیب و مجازات عاملان ارتکاب این جنایت همکاری کنند.

 در نخستین روز نشست روسای نظام‌های قضایی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای، حجت الاسلام و المسلمین مصدق، معاون اول قوه قضاییه، با محکوم کردن جنایت ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: عامل این جنایت به عنوان رییس یک کشور صراحتا به ارتکاب جنایت اقرار کرده است و لازم است کشورهایی که دغدغه اجرای عدالت دارند، در مورد اجرای عدالت و تعقیب و مجازات عاملان ارتکاب این جنایت همکاری کنند.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه به تشریح ساختار و وظایف قوه قضاییه و تبیین صلاحیت دادسراها و انواع محاکم پرداخت.

وی سپس وظایف رییس قوه قضاییه و اختیارات و جایگاه وی و وظایف دیوان عالی کشور، دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کل کشور و سازمان قضایی نیروهای مسلح را تشریح کرد.

وی با بیان تلاش‌های شبانه روزی کارکنان قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در دوران همه گیری کرونا که به جان باختن تعداد قابل توجهی از کارکنان قوه قضاییه انجامید، برخی تجارب دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران را از قبیل قرنطینه و اعطای مرخصی به زندانیان، توسعه دادرسی غیر حضوری و الکترونیک، خودداری از اعزام زندانیان از زندان به محاکم و ارتباط برخط مقامات قضایی با زندانیان و تحقیق از آن‌ها، توسعه مکاتبات و استعلام‌های الکترونیک، ابلاغ الکترونیک، بارگذاری لوایح وکلا و اصحاب دعوی در سامانه‌ها و دور کاری کارکنان دستگاه قضایی، برای شرکت کنندگان تبیین کرد.

در روز نخست این اجلاس که در روز جمعه، نوزدهم اسفند ماه، برگزار شد روسای نظام‌های قضایی کشورهای هند، قرقیزستان، قزاقستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان، بلاروس و معاون اول دیوانعالی چین، ضمن معرفی مختصر ساختار نظام قضایی کشور متبوع خود، تجربه فعالیت‌های خود در زمان همه گیری کرونا را به اشتراک گذاشتند.

گفتنی است از جمله تجارب کشورهای مذکور در زمان کرونا می‌توان به دور کاری کارکنان، دادرسی غیر حضوری و الکترونیک، ابلاغ الکترونیک، معالجه و درمان فوری زندانیان، تدوین و ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی در خصوص فعالیت نظام‌های قضایی در دوره کرونا، توزیع اقلام بهداشتی مانند ماسک و ضد عفونی کننده‌ها، ارجاع برخط پرونده‌ها به وصل به سامانه‌ها، ارسال مکاتبات به صورت برخط اشاره کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز