تهران ۱۶.۹۹° كمينه ۱۶.۹۹°  بیشینه ۱۹.۷۹°
۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

معاون سازمان راهداری: ۸۰۰ نقطه حادثه خیز در راه‌های کشور شناسایی شد

نگهداری راه‌ها، حذف نقاط حادثه‌خیز و نوسازی ماشین‌آلات در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.
کد خبر: ۶۱۴۵۶

معاون سازمان راهداری: ۸۰۰ نقطه حادثه خیز در راه‌های کشور شناسایی شد

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۸۰۰ نقطه حادثه خیز در راه‌های کشور شناسایی شده که ایمن‌سازی نیمی از آنها با آشکارسازی یا بهبود مهندسی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار، رضا اکبری روز جمعه در نشست شورای راهداری استان بوشهر اظهار کرد: مدیران شهرستانی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان باید تمرکز خود را بر کاهش نقاط حادثه خیز و نگهداری جاده ها بگذارند.

وی افزود: نگهداری راه‌ها، حذف نقاط حادثه‌خیز و نوسازی ماشین‌آلات در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: در استان بوشهر ۱۰ نقطه حادثه خیز شناسایی شده که اعتبار ایمن‌سازی همه آنها امسال تامین می‌شود درحالی که برای سایر نقاط کشور در چند مرحله برنامه ریزی شده است.

اکبری با اشاره به هزینه بالای احداث راه به خصوص بزرگراه‌ها ادامه داد: برآورد هزینه هرکیلومتر آسفالت راه‌ها به سه میلیارد تومان رسیده که در شرایط تنگنای اعتبارات، باید به صورت جدی روی نگهداری راه‌ها به خصوص محورهای بزرگراهی و اصلی تمرکز کرد.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی نظیر آسفالت حفاظتی، روکش و لکه‌گیری آسفالت عمر مفید راه‌ها را تا سال‌ها ارتقا می‌بخشد، یادآور شد: در این استان تعمیر ۲ کریدور اصلی عسلویه تا بهبهان و همچنین بوشهر تا کنارتخته طی سالجاری باید مورد توجه باشد.

خریداری یک هزار دستگاه ماشین آلات راهداری

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال یک هزار دستگاه ماشین آلات‌سنگین راهداری خریداری می‌شود.

وی بیان کرد: رویکرد ما این است که به ازای هر ماشین‌آلاتی که مدیران راهداری شهرستان‌ها تامین می‌کنند، ۲ دستگاه نیز از سوی سازمان راهداری به آن شهرستان اختصاص یابد.

به گفته اکبری با توجه به اینکه بوشهر در خصوص این رویکرد طی سال‌های قبل عملکرد خوبی داشته، انتظار می‌رود امسال به طور میانگین از اعتبارات شهرستانی و ملی هر شهرستان بوشهر حداقل سه دستگاه جدید ماشین آلات راهداری داشته باشد که نقش بسزایی در ارتقا توان عملیاتی ادارات شهرستانی دارد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: استان بوشهر در اغلب شاخص‌های مرتبط با این حوزه پیشرو و در شرایط مطلوبی قرار دارد.

اکبری اظهار کرد: اجرای ۹ کیلومتر روشنایی جاده‌ای استان بوشهر طی سال گذشته جزو فعالیت‌های خوب استان به شمار می‌رود که از متوسط عملکرد کشور بالاتر است.

وی همچنین با اشاره به آمار ۹۸ درصدی دسترسی راه روستایی در استان بوشهر، گفت: در این شاخص نیز با اقدامات سال‌های گذشته، وضعیت بوشهر مطلوب‌تر از اغلب استان‌ها است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز