تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸

فرصت استقلال برای حضور در آسیا در دنیای موازی!/ پرسپولیس با «بله» رادو به آسیا می‌رود!

با وجود ادعاهای ضد و نقیض رئیس هیئت مدیره استقلال که به نظر می‌رسد بیشتر یک بازی رسانه‌ای برای فرار از مسئولیت حذف از لیگ قهرمانان است، حذف آبی‌ها از لیگ قهرمانان قطعی شده و آنها شانسی برای حضور در آسیا ندارند.
کد خبر: ۶۱۸۰۹

فرصت استقلال برای حضور در آسیا در دنیای موازی!/ پرسپولیس با «بله» رادو به آسیا می‌رود!

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ ادعای مدیران استقلال برای فرصت داشتن جهت حضور در لیگ قهرمانان در شرایطی است که این تیم از این رقابت‌ها حذف شده است.

کسب مجوز حرفه‌ای برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا تبدیل به یکی از چالش‌های باشگاه‌های کشورمان به خصوص استقلال و پرسپولیس شده است، مجوزی که سال گذشته برای سرخابی‌ها صادر نشد تا این دو تیم آسیا را از دست بدهند.

امسال هم مانند فصل گذشته خبرهای خوبی از شرایط نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان به گوش نمی‌رسد و استقلال را باید اولین حذف شده از لیگ قهرمانان دانست، به خصوص که یکشنبه شب پس از ده روز از پایان مهلت آبی‌ها، رئیس فدراسیون فوتبال به صورت رسمی خبر کنار گذشته شدن آبی پوشان را تائید کرد و در حاشیه مجمع هیئت فوتبال استان آذربایجان غربی در ارومیه خبر از حذف استقلال داد. وی گفت: «پنجره استقلال برای بارگذاری مدارک برای حضور در لیگ قهرمانان از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا بسته شده است و این تیم به نظر می رسد از این فصل لیگ قهرمانان حذف شده است.»

در حالی مهدی تاج از قطعی بودن حذف استقلال خبر می‌دهد که مدیران استقلال حرف فدراسیون را رد می‌کنند و همچنان مدعی هستند که شانس حضور در لیگ قهرمانان را از دست نداده‌اند. در همین راستا یکشنبه‌شب حجت کریمی رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال در یک برنامه تلویزیونی، صحبت‌ تاج را رد کرد و گفت: چنین چیزی صحت ندارد. اگر نامه از AFC به فدراسیون آمده، اعلام کنند. استقلال تا ۲۴-۲۵ خرداد فرصت دارد. بارگذاری یکسری مدارک هم انجام شده است!

در حالی کریمی مدعی فرصت دو ماهه استقلال برای حضور در لیگ قهرمانان شد که او روز ۱۵ فروردین در گفت‌وگویی که با شبکه خبر داشت، مدعی شده بود استقلال ۱۵ روز زمان دارد:«هنوز روزنه امیدی برای حضور در لیگ قهرمانان هست و ما تا ۱۵ روز دیگر زمان داریم و با پیگیری‌های آقای فتح‌الله‌زاده از کنفدراسیون فوتبال ۱۵ روز وقت گرفته اند، حالا این وعده‌ای است که دادند و منتظریم ببنیم چه اتفاقی می‌افتد.»

با وجود ادعاهای ضد و نقیض رئیس هیئت مدیره استقلال که به نظر می‌رسد بیشتر یک بازی رسانه‌ای برای فرار از مسئولیت حذف از لیگ قهرمانان است، حذف آبی‌ها از لیگ قهرمانان قطعی شده و آنها شانسی برای حضور در آسیا ندارند.

با وجود حذف از آسیا، البته استقلالی‌ها باید سایر مدارک‌شان را برای کسب مجوز حرفه‌ای در سامانه کنفدراسیون فوتبال آسیا بارگذاری کنند و در غیر این صورت با جریمه‌هایی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال روبرو خواهند شد. بر این اساس اگر استقلال مدارک مورد نیاز برای کسب مجوز حرفه‌ای را به صورت کامل بارگذاری نکند، با جریمه مالی تا ۲ میلیارد تومان و محرومیت از میزبانی بازی‌های خانگی در لیگ روبرو خواهد شد.

علاو بر استقلال، خبرهای نگران‌کننده‌ای درباره شرایط پرسپولیس برای کسب مجوز حرفه‌ای هم به گوش می‌رسد، در حالی که تصور می‌شد قرمزها مشکلی برای کسب مجوز حرفه‌ای نداشته باشند اما صحبت‌های یکشینبه شب تاج درباره احتمال حذف این تیم، نگرانی‌ها را در اردوی تیم این تیم هم افزایش داده است.

بدهی ۲۰۰ هزار دلاری به بوژیدار رادوشویچ سبب شده تا خطر حذف از آسیا، پرسپولیس را هم تهدید کند و این باشگاه تا ۳۱ فروردین با توجه به توافقی که با دروازه‌بان کروات داشته اند، باید این طلب را پرداخت کنند تا مشکلی برای حضور در لیگ قهرمانان نداشته باشند.

البته مشکل پرسپولیس مانند بدهی استقلال به استراماچونی حاد نیست و قرمزها این شانس را دارند که در صورت عدم پرداخت قسط وعده داده شده با رادو، با یک توافق جدید، از او زمان بیشتری را طلب کنند تا کابوس حذف از لیگ قهرمانان تهدیدشان نکند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز