تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵

تداوم جولان کرونا در فارس؛ وخامت حال ۴۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹

از تعداد ۲۵۶ نفر بستری در بیمارستان ها ۴۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
کد خبر: ۶۱۸۸۹

تداوم جولان کرونا در فارس؛ وخامت حال ۴۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛  بستری شدن ۳۹ بیمار مثبت و مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان فارس در ۲۴ ساعت گذشته شماره مبتلایان را در این استان به ۲۵۶ نفر افزایش داد.

 روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شیراز روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: از تعداد ۲۵۶ نفر بستری در بیمارستان ها ۴۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

بدون فوتی در ۲۴ ساعت گذشته

هرچند در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش نشده اما افزایش تعداد افراد مبتلا به این بیماری و وضعیت وخیم بسیاری از این بیماران در بیمارستان‌ها رعایت بیش از پیش دستورالعمل‌های ضدکرونایی را به امری ضروری تبدیل کرده است.

با این حال عادی انگاری کرونا که به عنوان بزرگترین تهدید در پیک جدید کرونا محسوب می‌شود خطر شیوع گسترده‌تر بیماری در استان فارس را افزایش داده است.

بنابراین اطلاعیه، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۷۳۰ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۴ هزار و ۲۵۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۴۲ هزار و ۵۶ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۴ هزار و ۹۰۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده و همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون ۴۳۱ هزار و ۶۷۴ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۳۴۶ بیمار مثبت شناسایی شده اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز