تهران ۲۹.۹۱° كمينه ۲۹.۸۴°  بیشینه ۳۰.۷۹°
۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

رئیس مجلس پاکستان: حامی مواضع ایران در برجام و حقوق بشر هستیم

راجا پرویز اشرف» امروز در اسلام‌آباد طی دیدار با «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان بر تعهد دولت و مردم پاکستان برای تقویت دوستی دیرینه با ایران در تمامی حوزه‌های تاکید کرد.
کد خبر: ۶۱۹۶۳

رئیس مجلس پاکستان: حامی مواضع ایران در برجام و حقوق بشر هستیم

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ رئیس مجلس ملی پاکستان با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از پاکستان در مسائل منطقه‌ای و جهانی گفت: اسلام‌آباد حامی تهران در بحث توافق هسته‌ای و امور حقوق بشر است.

«راجا پرویز اشرف» امروز در اسلام‌آباد طی دیدار با «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان بر تعهد دولت و مردم پاکستان برای تقویت دوستی دیرینه با ایران در تمامی حوزه‌های تاکید کرد.

وی با قدردانی از تلاش‌های سفیر ایران در طول ماموریت خود در پاکستان برای تحکیم مناسبات دوجانبه از جمله گسترش تبادل هیات‌های پارلمانی میان دو کشور برادر، افزود: پارلمان پاکستان آماده توسعه روابط با مجلس شورای اسلامی ایران در راستای کمک به دولت‌های دو کشور برای افزایش همکاری‌های مشترک از جمله در بخش‌های اقتصادی و تجاری است.

رئیس مجلس پاکستان با ابراز خرسندی از احیای روابط دیپلماتیک ایران و عربستان این موفقیت را به کشورمان تبریک گفت و اظهار داشت: این تحول مایه خیر و برکت برای جهان اسلام، تقویت وحدت و هموار شدن مسیر رفع چالش‌های پیش روی مسلمین می‌باشد.
وی با قدردانی از حمایت‌های مستمر ایران از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی از پاکستان در مسائل منطقه‌ای و بین المللی تاکید کرد: پاکستان حامی مواضع ایران در بحث توافق هسته‌ای و دیگر موضوعات از جمله حقوق بشر است.

راجا پرویز اشرف گفت: تعامل نزدیک میان کشورهای جهان اسلام به بهبودی صلح و ثبات منطقه و همچنین افزایش همکاری‌های مشترک برای غلبه بر چالش‌های کنونی امت اسلامی منجر می‌شود.

روابط عمومی پارلمان پاکستان نیز اعلام کرد: رئیس مجلس و سفیر ایران بر تعهد خود برای مبارزه با تروریسم که تهدیدی مشترک برای هر دو کشور است، از طریق تلاش‌های مشترک تاکید کردند.

آنان همچنین از مسیر مثبت در روابط دوجانبه، از جمله افزایش تعامل در سطوح مختلف و تبادل مکرر دیدارها و تماس‌های تلفنی بین مقام‌های بلندپایه ایران و پاکستان رباره همه موضوعات مهم، ابراز اطمینان کردند.

نشست امروز بخشی از دیدارهای خداحافظی سفیر ایران در پایان ماموریت وی در پاکستان محسوب می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز