تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶

فرآیند تحویل خودرو از امروز آغاز شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که فرآیند تحویل خودرو از امروز آغاز شده و متقاضیان می‌توانند براساس نوبت خود به شرکت‌های خودروسازی مراجعه کنند.
کد خبر: ۶۲۲۰۳

فرآیند تحویل خودرو از امروز آغاز شد

 

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا,وزیر صمت امروز در مصاحبه‌ای اعلام کرد که باتوجه به ثبت‌نام 900 هزار نفر در سامانه یکپارچه خودرو در سال گذشته، فراخوان شش شرکت خودروسازی از دیروز اعلام شد و از امروز فرآیند تحویل خودرو آغاز شده است.

وی ادامه داد: متقاضیانی که ثبت‌نام کرده‌اند بر اساس نوبت خود باید به شرکت‌های خودروساز مراجعه کنند و بعد از عقد قرارداد ممکن است در همین هفته خودروی خود را تحویل بگیرند.

وزیر صمت افزود: متقاضیان پس از تکمیل فرآیند پرداخت وجه و دریافت پلاک می‌توانند خودروی خود را دریافت کنند.

وی درباره شرکت ایران خودرو و بهمن موتور گفت در یکی دو روز آینده این خودروسازها موعد تحویل خودروها را برای متقاضیان اعلام خواهند کرد.

فاطمی امین ادامه داد: متقاضیان خرید خودرو می‌توانند از 16 اردیبهشت در مرحله جدید ثبت‌نام شرکت کنند. این مرحله هم همچون نوبت قبل به صورت نوبت‌دهی خواهد بود و تمامی متقاضیان خودرو دریافت خواهند کرد.

وی افزود: تمام متقاضیان خودروهای شرکت سایپا و مدیران خودرو تا سه ماه آینده خودروی خود را تحویل می‌گیرند و کرمان موتور شش ماه فرصت دارد تا خودرو را به متقاضیان تحویل دهد.

 
 

یر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بخشی از خودروها در گمرک در انتظار ترخیص و بخشی در حال حمل‌ هستند، گفت: به نظر می رسد در روزها و هفته‌های آینده عرضه خودروهایی که در گمرک موجود است، انجام و جریان این مسیر روان شود.

ارسال دعوتنامه خودروها از هفته آینده

وزیر صمت اعلام کرد: هفته آینده دعوتنامه برای ثبت‌نام‌کنندگان خودروهای داخل ارسال می‌شود.

کسانیکه نوبتشان تا پایان تابستان است، قرارداد می‌بندند و کسانی که مهر به بعد نوبت دارند، می‌توانند پول خود را از بلوکه خارج کنند، اما نوبت‌شان حفظ می‌شود.

مجوز واردات خودرو را گرفتیم

وزیر صمت: بازار خودرو، تبدیل به بازار کاذب شده است و با توجه شرایط تورمی کشور، بیشتر مردم به دنبال حفظ ارزش پول به دنبال کالایی هستند که این موضوع باعث تقاضای کاذب شده است. از سوی دیگر، هستند کسانی که به دنبال گرفتن ماهی از این آب گل آلود هستند و بر قیمت دامن می‌‌زنند. اما با افزایش تقاضا و تولید می‌توان بازار را آرام کند.

وزیر صمت اظهار داشت: وادرات خودرو در حال عملیاتی شدن است ما در سه ماه اخیر چالش‌های حقوقی داشتیم اما حالا مصوبه آن را اخذ کردیم و منتظر ابلاغ هستیم. حدود 100 هزار خودرو نیز ثبت سفارش شده است. همچینن در نیمه دوم سال فروش اقساطی خودرو را خواهیم داشت.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز