تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۶

نماینده خبرگان رهبری: فساد باید ریشه‌کن شود

تعدادی از امامان جمعه شهرستان‌ها نیز در این نشست به بیان دغدغه‌ها و مشکلات مردمی و نقطه نظرات خود پرداختند و بر حفظ وحدت و همبستگی میان شیعه و سنی تاکید داشتند.
کد خبر: ۶۲۵۱۵

نماینده خبرگان رهبری: فساد باید ریشه‌کن شود

به گزارش معاصر به نقل از تسنیم؛ نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: علما مروم را به صبر و آرامش دعوت کرده و باید دروازه فساد را ببندند.

ماموستا فایق رستمی امشب در دیدار ائمه جمعه، اعضای شوراهای افتاء و مدرسان کردستان با دبیر شورای نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی که در مرکز بزرگ اسلامی این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک پیشاپیش فرا رسیدن عید فطر اظهار داشت: شهدای روحانی رمضان در کردستان برای دفاع از دین، ناموس و شرف و اتحاد و برادری جان عزیز خود را فدا کردند.

وی افزود: در استان کردستان 54 شهید روحانی تقدیم انقلاب شده که از جمله آن می‌توان به شهید ماموستا برهان عالی و شهید شیخ‌الاسلام اشاره کرد.

امام جمعه شهرستان سنندج، با اشاره به اینکه قرآن کریم درباره علما و روحانیون ویژه بحث کرده است، بیان کرد: علما در جهاد تبیین و در دوران قبل از انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی و در دعوت به امنیت و آرامش، به سوی اخوت و برادری بسیار تلاش کرده و در این راستا قدم‌های بزرگی را برداشته‌اند.

وی عنوان کرد: علما از سختی‌های دوران ستم‌شاهی مردم را به صبر و آرامش دعوت می‌کردند که دروازه فساد را ببندند، چرا که اسلام نمی‌تواند قبول کند مملکت به دست بیگانه برسد.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: ماموستا و روحانیون در کنار مردم برای دفاع از خاک ایران مبارزه کردند و نتیجه آن به شهادت رسیدن چهار هزار شهید در کشور است.

وی عنوان کرد: علما و روحانیون به خاطر دفاع از اسلام، ارشاد، توسعه و راهنمایی به شهادت رسیدند، همچنین بسیاری از امامان اهل تشیع و اهل سنت مظلومان برای دفاع در راه خداوند شهید شدند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: علما و روحانیون استان کردستان با وجود همه مشکلات معیشتی، هیچ‌گاه مرکز عبودیت، اطاعت و ارشاد را ترک نکرده و راه و سیره رسول‌الله(ص) را ادامه داده‌اند.

ماموستا رستمی یادآور شد: مرکز علمی دینی در درجه سطح انسان‌سازی و معنویت و آموزه‌های قرآن به بشریت با دانشگاه و مدارس فرقی ندارد در واقع این مرکز موجب تعالی، توسعه، عمران، تولید، صنعت و کشاورزی نیز می‌شود.

حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در این نشست ضمن خیر مقدم اظهار داشت: شهدای روحانی رمضان در کردستان به ویژه شهیدان شیخ‌الاسلام و برهان عالی سرآمد و برجسته بودند.

تعدادی از امامان جمعه شهرستان‌ها نیز در این نشست به بیان دغدغه‌ها و مشکلات مردمی و نقطه نظرات خود پرداختند و بر حفظ وحدت و همبستگی میان شیعه و سنی تاکید داشتند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز