تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸

۱۲ تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: سال گذشته مقدار ۱۲ تن انواع مواد مخدر از سوی دستگاه‌های مسئول مبارزه‌کننده این استان کشف شده است.
کد خبر: ۶۲۵۴۳

۱۲ تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا، عقیل خرم‌آبادی روز پنجشنبه در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اظهار کرد: در همین ارتباط ۲۶ باند کلان مواد مخدر منهدم و سه هزار و ۲۳۷ نفر متهم نیز در استان بوشهر دستگیر شده‌اند.

وی افزود: بیشترین کشفیات مواد مخدر از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر و اداره کل اطلاعات در استان بوشهر بوده است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر تصریح کرد: این کشفیات به ترتیب شامل تریاک، حشیش، شیشه، هروئین و گراس و سایر مواد مخدر سنتی و صنعتی بوده است.

خرم‌آبادی ادامه داد: اجرای ۷۸ طرح پاکسازی در اطراف محیط‌های آموزشی و مراکز آموزشی در طول سال تحصیلی و شناسایی و صیانت از ۴۷۷ معتاد بی‌خانمان با دستور قضایی از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر و تحویل مراکز ترک اعتیاد از جمله اقدام‌های موثر این ستاد در سال گذشته است.

وی عنوان کرد: ۷۰ درصد معتادان متجاهر و بی‌خانمان استان در مراکز شهرستان‌های جنوبی پیرامون صنعت نفت و گاز و ۵۰ درصد نیز در مراکز سایر شهرستان‌ها پذیرش شده‌اند که غیربومی هستند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان بوشهریادآور شد: افزون بر حضور افراد جویای کار و کارگران از اقصی نقاط کشور در استان بوشهر با شروع فصل سرما شاهد مهاجرت مصرف کنندگان بی‌خانمان از استان‌های سردسیر به استان هستیم به همین دلیل آمار دستگیر شدگان غیربومی از مهر تا پایان سال روبه افزایش و با شروع فصل گرما با کاهش آمار غیربومی‌ها روبرو می‌شویم.

خرم‌آبادی گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر ۵۰ درصد هزینه نگهداری و درمان معتادان متجاهر و کارتن خواب را برای مدت ۶ ماه الی یکسال در مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ که با دستور قضایی از سوی پلیس به مراکز ارجاع می‌شوند تامین می‌کند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۴۷ مرکز درمانی شامل ۲۳ مرکز سرپایی، ۱۴ مرکز اقامتی کمپ، چهار مرکز کاهش آسیب گذری، سه مرکز سرپناه شبانه، ۲ کانکس کاهش آسیب، و موبایل ون و یک مرکز جامع درمان ترک اعتیاد و بازتوانی با مجوز دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی در استان بوشهر به افراد آسیب دیده فعال هستند و این مراکز در این مدت به ۱۰هزار و ۵۶۰ نفر خدمت ارائه داده‌اند.

خرم‌آبادی با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی در حوزه فرهنگی و پیشگیری گفت: تاکنون در ۸۵۲ مدرسه کانون یاریگران زندگی تشکیل و تعداد ۴۲هزار و ۶۰۰ دانش آموز به عضویت این کانون‌ها درآمده‌اند.

وی افزود: تمام تلاش ما برای حفظ سلامتی جمعیت سالم استان بوشهر به ویژه قشر نوجوان و جوان که بیشتر مورد نشانه سوداگران مرگ و دشمنان قرار دارند است تا افراد جدیدی وارد چرخه مصرف نشوند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: براساس نتایج ارسالی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور این شورا در ارزیابی سال ۱۴۰۱ با رشد ۴۲ درصدی عملکرد رتبه هفتم کشوری را کسب کرده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: در راستای انجام اقدامات فرهنگی پیش‌گیری، مبارزه با مواد مخدر و فضای مجازی در استان انتشار پیام‌های پیش‌گیری از طریق سامانه‌های پیامکی به صورت انبوه، نصب بنر در شهر و توزیع بروشور در مبادی ورودی شهرها باید انجام شود.

اکبرپورات اظهار کرد: همچنین اقدامات مقابله‌ای و پاک‌سازی و سالم سازی معابر از وجود معتادان متجاهر و هدایت آنها به مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ در چارچوب طرح صیانت از تاریخ ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۱ تاکنون در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین اقدامات مناسبی در راستای اجرای طرح جمع‌آوری خرده فروشان مواد مخدر با هدف پاکسازی مناطق آسیب زا انجام شده است.

پورات افزود: کنترل محورهای مواصلاتی و پایانه‌های مسافرتی به منظور جلوگیری از جابه‌جایی مواد مخدر و کنترل اطلاعاتی قاچاقچیان به توزیع کنندگان محلی و منطقه‌ای نیز در استان به صورت مستمر در حال انجام است.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: تشدید اقدامات انتظامی در مراکز خرید، تفرجگاه ها و مناطق تجمع مسافران نوروزی برای پیشگیری از تردد خرده فروشان و معتادین متجاهر ویژه ایام نوروز در استان صورت گرفت.

وی گفت: همچنین مصوب شد با توجه به تامین ۵۰ درصد اعتبارات مراکز تبصره ۲ از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، شهرداری‌ها نسبت به پرداخت ۵۰ درصد هزینه‌های نگهداری معتادان متجاهر به حساب بهزیستی اقدام کند.

پورات تاکید کرد: ارائه گزارش عملکرد سال گذشته در راستای تفاهم‌نامه‌های منعقده تا پایان هفته آینده به دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ارسال شود.

وی یادآور شد: ضرورت تولید محتوای آموزشی مناسب جهت انتشار در فضای مجازی نیز در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قرار گیرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز