تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱

بازدید وزیر بهداشت از روند ساخت ۲ پروژه بیمارستانی در شیراز

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر به استان فارس، از روند ساخت ۲ پروژه بیمارستان حضرت خاتم الانبیاء(ص) و بیمارستان اعصاب و روان شیراز بازدید کرد.
کد خبر: ۶۲۶۵۶

بازدید وزیر بهداشت از روند ساخت ۲ پروژه بیمارستانی در شیراز

 

به گزارش معاصر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر بهرام عین اللهی‌ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با همراهی دکتر سید وحید حسینی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسوولان ارشد دانشگاه، از پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همچنین ۲ پروژه بیمارستانی در شهر صدرای شیراز دیدن کرد.

وزیر بهداشت در این بازدید ضمن آگاهی از روند توسعه این ۲ پروژه، بر تسریع در بهره برداری از این خدمات با هدف گسترش زیرساخت های درمانی در استان تاکید کرد.

بیمارستان حضرت خاتم الانبیاء(ص) با ۴۰۷ تخت و ۱۰ طبقه، در شهر صدرای شیراز در حال ساخت است.

عملیات ساخت این پروژه با ۳۳هزار و ۶۱۸ زیربنا از سال ۱۳۸۷ آغاز شده و تا کنون ۲۲درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

در حال حاضر شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت، مجری این پروژه عمرانی حوزه سلامت در شیراز است و پیش بینی می شود برای اتمام این پروژه عمرانی حوزه درمان در شیراز، ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز باشد.

پروژه ساخت بیمارستان اعصاب و روان شیراز، دیگر برنامه بازدید امروز وزیر بهداشت بود.

این بیمارستان با ۲۸۹ تخت بیمارستانی و زیربنای ۳۳ هزار و ۷۵۴ مترمربع، و در چهار طبقه به عنوان یکی از پروژه های عمرانی در دست احداث مجموعه سلامت فارس، مطرح بوده و شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت، مجری آن است.

این پروژه که کار ساخت آن از سال ۱۳۸۷ آغاز شده است، تا کنون ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با هدف ارایه خدمت در حوزه بیماران اعصاب و روان، در حال ساخت است. پیش بینی می شود برای تکمیل این پروژه عمرانی، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز باشد.

همچنین وزیر بهداشت با همراهی رییس و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از پردیس دانشگاه و پروژه های در دست ساخت در این مجموعه، دیدن کرد.

پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در شهر صدرای شیراز، دارای ۱۸۰ هکتار مساحت است.

در حال حاضر دو پروژه ساختمان مرکزی اورژانس و مرکز جامع آزمون های دانشگاه در این مجموعه احداث شده و آغاز به کار کرده است و پروژه هایی نظیر دانشکده تغذیه و علوم غذایی با ۴۳درصد پیشرفت فیزیکی نیز در دست ساخت است.

تکمیل فازهای بعدی مرکز جامع آزمون های دانشگاه، از دیگر پروژه های در دست اجرا در این پردیس دانشگاهی است که تا کنون ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته برای بازدید از روند عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی وارد شیراز شد.

وی به بازدید از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی پیوند اعضاء ابوعلی سینا پرداخت.

بازدید از پایگاه اهدای خون در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، بازدید از مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بازدید از مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس و پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بازدید از پروژه‌های در حال ساخت بیمارستانهای خاتم الانبیاء (ص) و اعصاب و روان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دیگر برنامه‌های وزیر بهداشت در این سفر بود.

قرار است فردا با حضور عین اللهی، برخی طرح‌های حوزه بهداشت و درمان استان فارس به بهره‌برداری برسد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی فسا پیش از این از سفر وزیر بهداشت و هیات همراه به این شهرستان و افتتاح ۶ طرح حوزه سلامت با اعتباری افزون بر ۱۱۵ میلیارد تومان خبر داد.

دکتر مهدی رضاییان افزود: ساختمان ستاد معاونت بهداشت شامل ساختمان اداری، مرکز آموزش بهورزی، آزمایشگاه تخصصی بهداشت و سردخانه زنجیره سرما دارو واکسیناسیون، تجهیز و راه اندازی استخر ورزشی، احداث و تجهیز ۲ خوابگاه دانشجویی استیجاری و ملکی کوثر و الحاقی زینبیه ۲، زمین ورزشی چمن مصنوعی، آزمایشگاه ژنتیک و تشخیص مولکولی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) و تجهیزات جدید مرکز داده دانشگاه از پروژه هایی است که توسط وزیر بهداشت و مسوولین استانی و شهرستانی به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی احداث خوابگاه متاهلی۲۴ واحدی دانشجویان دانشگاه در این سفر آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز