تهران ۱۸.۷۳° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

فارس/نمایشگاه نسخ خطی سعدی در شیراز گشایش یافت

نمایشگاه نسخ خطی سعدی در محل مدیریت اسناد و کتابخانه ملی جنوب کشور در شیراز گشایش یافت و از روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه پذیرای علاقه مندان است.
کد خبر: ۶۲۷۵۲

فارس/نمایشگاه نسخ خطی سعدی در شیراز گشایش یافت

 

به گزارش معاصر به نقل از روابط عمومی مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور روز دوشنبه اعلام کرد : به مناسبت یکم اردیبهشت ماه - یادروز سعدی - در نمایشگاه نسخ خطی با موضوع سعدی در گذر زمان ۲۰ قطعه از نسخ خطی قرن های ۷ تا ۱۳ هجری، از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کتابخانه و موزه ملی ملک، کتابخانه مجلس شورای اسلامی در مدیریت منطقه جنوب کشور در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

این نمایشگاه از روز دوشنبه ۴ اردیبهشت به مدت یک هفته در مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور جهت بازدید عموم دایر است.

سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور در چهارراه حافظیه شیراز قرار دارد.

ارزش هنری، نقش نسخ خطّی در ساخت تمدن‌ها و تثبیت موقعیت و جغرافیای سیاسی کشورها و بازنمایی سیر تحول و تطور علوم و فنون در تمدن بشری از دلایل اهمیت نسخ خطی است.

آثار سعدی با همت بسیاری از ادیبان و محققان داخل و حتی خارج ایران شرح و به ترکی, عربی ودیگر زبان ها ترجمه شده و نسخ خطی این منظومه بارها تصحیح شده و تعلیقات و حواشی بر آن نوشته شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز