تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲

نماینده مجلس: ترورها متخصصان صنعت هسته ای را از فعالیت دور نکرد

جریان سازی که صدا و سیما در خصوص شفاف سازی راه انداخته است قبول ندارم و بر این اعتقاد هستم می خواهند یک جریان فکری را تحمیل کنند.
کد خبر: ۶۲۹۸۳

نماینده مجلس: ترورها متخصصان صنعت هسته ای را از فعالیت دور نکرد

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ نماینده مجلس شورای اسلامی و رییس پیشین سازمان انرژی اتمی گفت: ترورها نتوانست متخصصان صنعت هسته ای را از این حوزه دور کند و همچنان بسیاری از آنها، شبانه روز در این عرصه فعالیت می کنند.

فریدون عباسی دوانی عصر چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: هرچند اقدامات خوبی در حمایت از دانشمندان انجام می گیرد ولی ترور هیچگاه به صفر نخواهد رسید چرا که ابتکار عمل همیشه دست کسی است به دنبال حمله است.

وی با تایید حضور جاسوسان صنعت هسته ای در کشور ادامه داد: برای بهره مندی از ظرفیت کامل متخصصانان با همه این افراد ارتباط گرفته ایم، ممکن است برخی افرادی که به کشور باز می گردند اغفال شده باشند جاسوسی کنند و یا افرادی که در داخل در طول مسیر پیشرفت از سوی دستگاه های امنیتی بین المللی تبدیل به جاسوس شوند.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به لطف خداوند پیشرفت علمی کشور به حدی بالاست که می توانیم تا ۹۰ درصد غنی سازی را انجام دهیم و متخصصان کافی در این زمینه را در اختیار داریم. امروز کشور صفر تا ۱۰۰ علم هسته ای را در اختیار دارد و تنها در بخش تامین سوخت، علم داشته را بالقوه نکرده ایم.

عباسی دوانی تصریح کرد: اگر در خودروسازی همانند صنعت موشک سازی، نظریه تنش زدایی نبود و بر مبنای تهدید زدایی عمل می شد اکنون وضعیت این صنعت در شرایط بسیار بهتری قرار داشت.

وی اظهار داشت: در موضوع صنعت خودرو وقتی تفکر بر واردات باشد هیچگاه روی ساخت قطعات استاندارد دقت نمی شود علت بی کیفیتی خودروهای داخلی این است که بر خلاف حوزه دفاعی کشور، تفکر تنش زدایی بر آن حاکم است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: شفافیت یکی از موضوعاتی ست که اگر به درستی انجام شود از آن حمایت می کنیم. بر این باور هستم باید برای شفافیت آرا، ساز و کاری مانند حمایت های احزابی از نمایندگان صورت گیرد تا برای نماینده مشکلی پیش نیاید.

عباسی دوانی گفت: جریان سازی که صدا و سیما در خصوص شفاف سازی راه انداخته است قبول ندارم و بر این اعتقاد هستم می خواهند یک جریان فکری را تحمیل کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز