تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
قالیباف:

آذربایجان شرقی یکی از قطب های صنعتی و معدنی کشور است

بازدید از کارخانه تولید قند و شکر در شهر اهر و سخنرانی در نشست عمران و سرمایه گذاری شهرستان کلیبر برنامه‌های دیگر قالیباف در این سفر است.
کد خبر: ۶۲۹۹۷


به گزارش معاصر به نقل از مهر، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آذربایجان شرقی پیشران اقتصادی کشور است و یکی از قطب های صنعتی و معدنی کشور به شمار می رود.

 محمدباقر قالیباف صبح پنج شنبه بعداز ورود به فرودگاه بین المللی تبریز در جمع خبرنگاران گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های مهم کشور بوده که یکی از امیدهای تحول در حوزه اقتصادی است.

وی سپس ادامه داد: امروز بازدیدی از برخی کارخانجات استان به همراه شرکت در جلسه شورای اداری و همایش سرمایه گذاری کلیبر خواهیم داشت.

وی افزود: اولین سفر نظارت ستادی در سال جدید و در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه به استان آذربایجان شرقی انجام شد؛ این مهم در حالی است که در سال جدید بحث تولید و کنترل تورم از اولویت‌های مهم حوزه اقتصاد بشمار می‌رود.

رئیس مجلس با بیان اینکه تولید و کنترل تورم از اولویت‌های مهم حوزه اقتصاد است، گفت: بررسی دقیق شرایط استان و برخی کارخانجات استان و پروژه‌هایی که نقش کلیدی در حوزه صنعت و تأمین نیازمندی‌های مواد اولیه دارند اما سالهاست که معطل مانده، می‌تواند در برنامه هفتم توسعه تأثیر داشته باشد.

قالیباف ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد استان آذربایجان‌شرقی در ابعاد مختلف حوزه اقتصادی اعم از کشاورزی، دامپروری، صنعت، معادن، گردشگری و از همه مهم‌تر بهره‌مندی از نیروهای کارآفرین و با تجربه در عرصه تجارت و تولید، جز استان‌های پیشران محسوب می‌شود.

محمدباقر قالیباف دقایقی پیش در بدو ورود به تبریز در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی این شهر مورد استقبال نماینده ولی فقیه، استاندار آذربایجان‌شرقی و جمعی از دیگر مسئولان محلی و نمایندگان این استان در مجلس قرار گرفت.

رئیس خانه ملت قرار است در شهرستان سراب از واحد تولیدی نساجی و اجرای طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت این شهر دیدن کند.

بازدید از کارخانه تولید قند و شکر در شهر اهر و سخنرانی در نشست عمران و سرمایه گذاری شهرستان کلیبر برنامه‌های دیگر قالیباف در این سفر است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز