تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳

«بیگی» چگونه از ادعای خودرویی خود علیه «وزیر صمت» عقب نشست؟

همچنین تاکید می شود از این پس نیز این هیات در صورتی که مستنداتی مبنی بر تخلف نماینده ای به هیئت برسد، حتما مورد بررسی قرار خواهد داد و با متخلف احتمالی مطابق قانون برخورد خواهد کرد.
کد خبر: ۶۳۱۷۱

«بیگی» چگونه از ادعای خودرویی خود علیه «وزیر صمت» عقب نشست؟

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ احمد علیرضا بیگی» نماینده مدعی تحویل خودروی شاسی بلند به ۷۵ نماینده برای پس گرفتن استیضاح وزیر صمت امروز با حضور در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس با طرح این موضوع که «نگفته تحویل خودروها برای پس گرفتن امضای استیضاح بوده» از ادعای خود عقب نشینی کند.

علیرضا بیگی در بند پنجم نامه دوازده بندی خود به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی نوشته است: «در اصل این موضوع که دریافت خارج از رویه اتومبیل‌های شاسی بلند تخلف محسوب می‌شود و دریافت کنندگان از این امتیاز ویژه برخوردار شده‌اند شکی نیست، لیکن آنچه در مصاحبه انجام شده منظور نظر اینجانب بوده، آن است که آیا اعطای این امتیاز ویژه با مساله استیضاح وزیر صمت که از نظر زمانی تقارن داشته ارتباط وجود داشته یا خیر؟ و بررسی و اعلام نظر در این خصوص را از هیات رئیسه مجلس و ریاست محترم قوه قضاییه وفق اصل ۸۴ قانون اساسی درخواست کردم. در واقع آنچه منظور نظر بوده، اثبات یا رد این امتیازگیری ویژه با استیضاح وزیر صمت بوده است.»

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس امروز با اشاره به برگزاری جلسه فوق‌العاده این هیات برای رسیدگی به اظهارات علیرضابیگی مبنی بر تحویل خودروی شاسی بلند به ۷۵ نماینده برای پس گرفتن استیضاح گفت: دراین جلسه علیرضا بیگی تصریح کرد که نگفته است تحویل ادعایی خودروها برای پس گرفتن امضای استیضاح بوده است.

وی افزود: همچنین او مستندی برای اثبات ادعای خود به این هیات ارائه نکرد و در مقابل مطالبه اعضای هیات، تنها لیستی را ارائه کرد که اولا فاقد اسامی ۷۵ نماینده بود، ثانیا ارتباطی بین ادعای مطرح شده و استیضاح وجود نداشت، ثالثا فاقد ارزش حقوقی بود.

بیگی تاکید کرد: بر این اساس ادعای او مبنی بر پس گرفتن امضای استیضاح وزیر صمت توسط ۷۵ نماینده در قبال گرفتن خودرو کذب تشخیص داده شد و موضوع اظهارات کذب او در دستگاه قضایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس ادامه داد: همچنین تاکید می شود از این پس نیز این هیات در صورتی که مستنداتی مبنی بر تخلف نماینده ای به هیئت برسد، حتما مورد بررسی قرار خواهد داد و با متخلف احتمالی مطابق قانون برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز