تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

رئیس اتحادیه صید: تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن ماهی گرم آبی

انتظار داریم به صیادان تسهیلات ارزان قیمت داده شود چراکه کاوش‌های دریایی داریم که باعث کاهش ذخایر ما می‌شود.
کد خبر: ۶۳۵۱۴

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا؛ علی الویری در همایش سراسری مدیران کل شیلات کشور در خرم‌آباد اظهار کرد: اتحادیه ما ۲۳ سال سابقه دارد.

وی ادامه داد: در کشور حدود ۲۰۰ هزار تن ماهی گرمابی تولید می‌شود و حدود ۱۰۰ هزار تن ماهیان سردآبی، از میزان ماهیان گرمابی حدود ۱۰۰ هزار تن صادر می‌شود که اصلی‌ترین مقصد آن کشور عراق است.

الویری ادامه داد: نباید به کشورهای همسایه متکی باشیم بنابراین سیاست تعاونی‌های وابسته این است که ماهیان تولیدی را در داخل کشور عرضه کنیم.

مدیر عامل اتحادیه شرکت‌ها تعاونی تکثیر و پرورش ماهیان گرم آبی کشور ادامه داد: استراتژی ما این است با همکاری ۳۸ شرکت و کارخانه که آمادگی دارند با ما کار کنندذبه سمت فرآوری برویم، با ۱۲ شرکت نزدیک هستیم و سال ۱۴۰۱ با ماهیان آزاد شروع کردیم که نتیجه خوبی داشت.

وی بیان کرد: تلاش و سیاست تعاونی‌ها بر این شد که تولید ماهی کپور را کم کردیم که در حال حاضر حدود ۲۵ درصد تولید را به ماهیان کپور اختصاص دادیم و اگر بتوانیم ۵۰ درصد تولید را به ماهی دیگری اختصاص داده و به فرآوری برسانیم، می‌توانیم بدون ضایعات کار کنیم.

الویری افزود: ماهیان گرمابی ما در لرستان مختص به شهرستان دورود است که حدود ۱۸ شرکت تعاونی تخت پوشش یک اتحادیه فعالیت دارند و یک واحد گرمابی در بروجرد داریم و در همه شهرستان‌ها ماهیان سردآبی داریم.

مدیر عامل اتحادیه شرکت‌ها تعاونی تکثیر و پرورش ماهیان گرم آبی کشور بیان کرد: انتظار داریم که مجموعه استانداری همراهی داشته باشند که تولیدکنندگان ما هرجا مشکلی داشتند از هر کمکی به تولیدکنندگان ما دریغ نشود که در این شرایط حاد کشور که با نوسان قیمت و تنظیم بازار مواجه هستیم بتوانیم گوشت سفید را در بازار داشته باشیم و تنظیم بازار ما حفظ شود.

در ادامه میرسلیمان حسینی، رئیس اتحادیه صید و صیادی کشور، بیان کرد: در سال گذشته ۷۶۰ هزار تن تولید ماهی داریم.

وی افزود: تولید ماهی در قفس می‌تواند به صیاد کمک کند که تولید بالاتری داشته باشد و به ذخایر ملی کمک شود.

حسینی بیان کرد: انتظار داریم به صیادان تسهیلات ارزان قیمت داده شود چراکه کاوش‌های دریایی داریم که باعث کاهش ذخایر ما می‌شود.

رئیس اتحادیه صید و صیادی کشور بیان کرد: در حضور در بازار خیلی ضعیف هستیم.

وی تصریح کرد: کار طاقت فرسایی داریم که تلاش ما این است که آن‌را در برنامه مشاغل سخت بگنجانیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز