تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

تخصیص بیش از ۱۳ هزار تن نهاده برای کشتهای شتوی در شیراز

این کود‌ها توسط ۱۸ کارگزار بخش خصوصی، در بخش های مرکزی ،ارژن ،داریون و سیاخ دارنگون بین بهره‌برداران و کشاورزان شهرستان توزیع شده است.
کد خبر: ۶۳۷۰۹


به گزارش  معاصر به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت:از ابتدای سال زراعی۱۴۰۲- ۱۴۰۱ حدود ۹ هزار و ۲۳۷ تن از سهمیه کود شیمیایی شتوی در شیراز تامین و توزیع شده است.

 ذبیح‌الله سیروسی ، سهمیه کود اختصاص یافته به شهرستان در سال زراعی۱۴۰۲ -۱۴۰۱ را ۱۳هزار و ۴۳۱ تن عنوان کرد و افزود: انواع نهاده‌های شیمیایی یارانه دار تخصیصی به شتوی کاران این شهرستان بر اساس ثبت درخواست‌ها در سامانه پایش کودی و همچنین سطح سبز مزارع توزیع شد.

وی تصریح کرد: کشاورزان با دریافت حواله الکترونیکی کود اوره ، سولفات پتاسیم و فسفات را به نرخ مصوب خریداری نمودند که با توجه به ثبت حواله الکترونیکی کود شیمیایی امسال توسط سامانه‌های کنترل و پایش، حمل و نقل و توزیع نهاده‌های کشاورزی میزان جذب کودهای مذکور نسبت به سال گذشته به ترتیب ۴۰درصد،۷۱درصد و ۳۸ درصد افزایش داشته ایم.

به گفته او ؛ توزیع کود از زمان ورود به کشور، تخلیه در انبار، بارگیری، حمل و نقل، تحویل به کارگزار و در نهایت کشاورزان توسط سامانه جامع این امر ثبت می شود بنابراین امکان تخلف افراد سودجو وجود ندارد.

سیروسی با بیان اینکه محصولات شتوی شهرستان شیراز شامل گندم، جو و کلزا می‌شود، اضافه کرد: این کود‌ها توسط ۱۸ کارگزار بخش خصوصی، در بخش های مرکزی ،ارژن ،داریون و سیاخ دارنگون بین بهره‌برداران و کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با تشریح نحوه برنامه ریزی دقیق و هدفمند برای تامین به موقع نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان خاطر نشان کرد:

با توجه به اینکه توزیع نهاده بر اساس اطلاعات کشت بهره برداران در سامانه پهنه بندی انجام می‌شود از این رو اعلام و ثبت به روز و دقیق آمار کشت از سوی کشاورزان در ابتدای هر سال زراعی ضروری است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار روز