تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

آغاز تبلیغات تلویزیونی نامزدهای انتخابات ترکیه از امروز

تبلیغات تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه و احزاب سیاسی متقاضی سخنرانی تبلیغاتی از امروز از طریق شبکه ملی تی.آر.تی پخش می شود.
کد خبر: ۶۳۷۴۲

آغاز تبلیغات تلویزیونی نامزدهای انتخابات ترکیه از امروز

 

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا,بر اساس تقویم اعلام شده از سوی شورای عالی انتخابات ترکیه، هر کدام از نامزدها می‌توانند از طریق شبکه تلویزیونی تی.آر.تی۱ و نیز شبکه رادیویی تی.آر.تی۱ و با استفاده از فرجه تعیین شده برابر و با فاصله زمانی تعیین شده از طریق قرعه کشی، به تبلیغ برنامه‌های خود بپردازند.

به گزارش شبکه تلویزیونی تی.آر.تی خبر، پخش اولین سخنرانی نامزدهای ریاست جمهوری و احزاب سیاسی از ساعت ۲۱ و نیز سخنرانی آنها از طریق رادیو در ساعت ۱۵ و ۳۶ دقیقه برنامه ریزی شده است.

به گزارش این رسانه، هر نامزد انتخابات در پخش برنامه تبلیغاتی از طریق شبکه تی.آر.تی، فرصت سخنرانی به مدت ۱۰ دقیقه را بر اساس قرعه کشی انجام شده دارد و سخنرانی دوم هر نامزد نیز یک روز قبل از انتخابات(شنبه هفته آینده) از طریق شبکه رادیویی و تلویزیونی تی.آر.تی پخش خواهد بود.

براساس تقویم انتخاباتی تدوین شده، پس فردا رای گیری در خارج از کشور ترکیه که از ۱۰ روز پیش آغاز شده، پایان می یابد و روند تبلیغات انتخابات نیز ساعت ۱۸ شنبه هفته آینده به اتمام می رسد.

بیست و هشتمین دوره انتخابات پارلمانی و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور ۱۴ ماه می ۲۰۲۳(۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) برگزار می شود.

بنا به اعلام شورای عالی انتخابات ترکیه نتایج موقت انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۲۳:۵۹ روز رای گیری اعلام می شود و در صورتی که در اولین دور رای گیری، اکثریت مطلق آرای معتبر به دست نیاید، دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز یکشنبه ۲۸ ماه مِی برابر با هفتم خردادماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

انتخابات حساس پیش رو، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ترکیه و دومین دور انتخابات ریاست جمهوری این کشور پس از تغییر نظام سیاسی از پارلمانی به ریاستی و بیست و هشتمین دوره انتخابات مجلس این کشور محسوب می‌شود.

بنا به تصمیم شورای عالی انتخابات ترکیه، همه ۱۹۱ هزار و ۸۸۴ صندوق رای در ۹۷۳ شهرستان ۸۱ استان داخل و نیز همه صندوق‌های خارج از کشور ترکیه در روز ۱۴ ماه می ۲۰۲۳(۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) و پس از اتمام مراحل رای‌گیری باز شده و شمارش خواهد شد.

دوره ریاست جمهوری ترکیه پنج ساله است و بر اساس اصلاحیه قانون اساسی این کشور، رئیس جمهور، در انتخاب وزرا و مدیریت کشور از طریق قوه مجریه اختیار تام و کامل دارد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز