تهران ۲۴.۸۴° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱

معاون نخست وزیر روسیه مهمان ویژه نمایشگاه نفت امسال

سخنگوی وزارت نفت با اشاره به جزییات برگزاری بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: معاون نخست وزیر روسیه امسال مهمان ویژه نمایشگاه نفت است.
کد خبر: ۶۴۱۶۸

معاون نخست وزیر روسیه مهمان ویژه نمایشگاه نفت امسال

 

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، علی فروزنده امروز در نشستی خبری با بیان این‌که صنعت نفت و گاز بزرگترین دارایی ملی ایران است اظهار کرد: بیشترین درآمد کشور از صادرات نفت، گاز و فرآورده بوده و بخش بزرگ صادرات غیرنفتی نیز از محصولات ساخته شده نفت است.

وی با تاکید بر این‌که صنعت نفت با در اختیار گذاشتن انرژی نقش پیشرانی را در توسعه صنایع کشور بازی می‌کند، گفت: صنعت نفت امروز بزرگترین سفارش‌دهنده و کارفرما برای تولید تجهیزات صنعتی و خدمات فنی و مهندسی است.

سخنگوی وزارت نفت ادامه داد: تا ۲۵ سال پیش شرکت کالای نفت لندن نیازهای صنعت را تامین می‌کرد به طور مثال اگر یک تجهیز سرچاهی در خوزستان نیاز بود این شرکت ظرف ۴۸ ساعت کالا را از بازار بین‌المللی خریداری کرده و به اهواز می‌رساند اما امروز شرایط متفاوت است و اکوسیستم بزرگی از سازندگان تجهیزات و ارائه دهندگان خدمات فنی و مهندسی و حفاری را در کشور داریم.

فروزنده با بیان این‌که اغلب کشورهای در حال توسعه این اکوسیستم را در اختیار ندارند و ایران بین کشورهای در حال توسعه تنها کشوری است که این سیستم در اختیار آن قرار گرفته، گفت: نمایشگاه نفت ایران بزرگترین نفت خاورمیانه و یکی از نمایشگاه‌های بزرگ دنیا است. امسال نیز قرار است الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه در نمایشگاه نفت امسال حضور داشته باشد و شعار امسال این نمایشگاه نیز تولید فناورانه و مصرف بهینه تعیین شده است.

وی با تاکید بر این‌که مصرف بهینه یکی از چالش‌های جدی است که باید در ابعاد فنی، سیاست گذاری و کمک به سازندگان و دانش بنیان‌ها به آن پرداخته شود، اظهار کرد: صنعت نفت ایران در آستانه بین‌المللی شدن است. خدمات و تجهیزات فنی ایران مانند کاتالیست‌ها حتی به کشورهای صاحب نفت مانند روسیه صادر می‌شود و آینده صنعت نفت مبتنی بر فناوری است به همین دلیل برای رقابت نیازمند فناوری هستیم.

سخنگوی وزارت نفت با اشاره به جزییات برگزاری این نمایشگاه ادامه داد: امسال از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه به مدت چهار روز نمایشگاه نفت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برپا می‌شود که در این نمایشگاه ۱۵۰۰ شرکت بین‌المللی و ۲۰۰ شرکت خارجی از ۱۳ کشور همچون بلاروس، روسیه، چین، آلمان، اتریش، ایتالیا، هند، امارات، ترکیه، عمان، فرانسه و اسپانیا حضور خواهند داشت.

به گفته وی، یک روز قبل از نمایشگاه یک همایش بین شرکت‌های ایرانی و روس برگزار می‌شود که ۲۰۰ شرکت ایرانی و ۱۰۰ شرکت روسی در آن برای عقد قرارداد جهت خرید کالا و فناوری ثبت نام کرده‌اند.

فروزنده با بیان این‌که با مشارکت روسیه سه پنل مشترک کارشناسی فنی ایران و روسیه در طول نمایشگاه برگزار خواهد شد و همایش تجاری ایرانی و روسیه در محل ساختمان کوشک وزارت نفت از دیگر برنامه‌های نمایشگاه خواهد بود، گفت: برای تقویت انرژی یک سالن به شرکت‌های روسی و چینی واگذار شده که استقبال بی‌نظیری از آن صورت گرفت.

وی با بیان این‌که این نمایشگاه رویکرد تقاضامحوری را به طور جدی‌تری پیگیری خواهد کرد، گفت: در این رویدادها شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت نیازهای خود را ارائه خواهند کرد که این موضوع به دستیابی بازار تضمینی و ورود به ساخت تجهیزات کمک خواهد کرد.

سخنگوی وزارت نفت ادامه داد: با همین رویکرد شرکت‌های دانش بنیان که با وزارت نفت و گاز همکاری می‌کردند از ۱۵۰ شرکت به ۵۵۰ شرکت افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی در حاشیه نمایشگاه ۱۰۰ رویداد تفاهم‌نامه و قرارداد خواهیم داشت که از این ۱۰۰ رویداد ۳۲ رویداد جانبی، ۱۰ پنل تخصصی دانش بنیان، سه پنل روسیه، سه پنل بهینه سازی برگزار می‌شود همچنین از چند تجهیز مهم صنعت نفت نیز رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز