تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵

هیات اقتصادی تاجیکستان وارد مشهد شد

مسوولان و فعالان اقتصادی و تجاری کشور تاجیکستان در قالب هیات بلند پایه‌ای، روز دوشنبه با استقبال هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی وارد مشهد شدند.
کد خبر: ۶۴۳۱۹

هیات اقتصادی تاجیکستان وارد مشهد شد

 

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا,معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگاران در این خصوص گفت: استاندار "ختلان" در صدر این هیات ۳۱ نفره تجاری تاجیکستان قرار دارد.

ابوالفضل چمندی اظهار داشت: این سفر به دعوت قبلی استاندار خراسان رضوی و به منظور معرفی توانمندی‌های اقتصادی استان انجام شده و به همایش مشترک اقتصادی دوطرف و انعقاد قرارداد فی‌مابین منتهی خواهد شد.

دیدار با استاندار خراسان رضوی و شرکت در نشست مشترک اقتصادی با فعالان تجاری استان در محل اتاق بازرگانی از برنامه های روز چهارشنبه هیات تجاری تاجیکستانی در سفر به مشهد است.

تاجیکستان کشوری کوهستانی و محصور در خشکی است که با حدود هشت میلیون نفر جمعیت و ۱۴۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع مساحت در آسیای مرکزی قرار دارد. این کشور با افغانستان از جنوب، ازبکستان از غرب، قرقیزستان از شمال و چین از شرق مرز مشترک دارد.

شیرینی، رنگ، انواع پسته، سیمان، اکسیدآلومینیم، دارو، تخم پرندگان، بیسکویت و همچنین خدمات فنی و مهندسی از مهمترین اقلام صادراتی جمهوری اسلامی ایران به کشور تاجیکستان هستند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز