تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳

بازدید روزانه حدود ۴۰۰ هزار نفر از نمایشگاه کتاب تهران

رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: شمارش دقیقی از حضور مردم در نمایشگاه نداریم اما با برآوردهایی که داشتیم تخمین می‌زنیم روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر از این رویداد بازدید می‌کنند.
کد خبر: ۶۴۵۲۵

بازدید روزانه حدود ۴۰۰ هزار نفر از نمایشگاه کتاب تهران

 

به گزارش معاصر ,یاسر احمدوند در دیدار با سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: نمایشگاه کتاب در تقویم خانواده‌ها قرار گرفته و این از برکات جمهوری اسلامی است که مردم مشتاق نمایشگاه و مطالعه هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه نمایشگاه مجازی با ارسال رایگان در کنار نمایشگاه حضوری در حال فعالیت است، مردم ترجیح می‌دهند از نمایشگاه حضوری بازدید کنند و در این فضای عمومی و اجتماعی، حضور فیزیکی داشته باشند. از این رو شاید بتوان گفت خرید کتاب موضوع دوم بوده و هدف، بیشتر بازدید از نمایشگاه است. در واقع حضور در نمایشگاه کتاب در تقویم خانواده‌ها قرار گرفته و این از برکات جمهوری اسلامی است که مردم مشتاق نمایشگاه و مطالعه هستند.

احمدوند حضور خانواده‌ها در نمایشگاه کتاب را یک فرهنگ مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: پس از حضور رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم، جمعیت بیشتری رهسپار مصلی امام خمینی(ره) شدند. برگزاری این رویداد در قلب پایتخت، بدون محدودیت‌ و گزینش و همراه با امنیت کامل، از قدرت نظام جمهوری اسلامی سرچشمه می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوال سردار سلیمانی مبنی بر اینکه آیا آمار دقیق روزانه از حضور مردم و فروش کتاب دارید؟ گفت: شمارش دقیقی از حضور مردم در نمایشگاه نداریم اما با برآوردهایی که داشتیم تخمین می‌زنیم روزانه سیصد تا چهارصد هزار نفر از این رویداد بازدید می‌کنند. البته روز سه‌شنبه (بیست‌وششم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲) که به مناسبت شهادت امام جعفرصادق(ع) تعطیل بود این آمار بیشتر بود.

احمدوند گفت: حدود بیست هزار نفر در ستاد اجرایی و ۱۵۰ نفر هم در مرکز پاسخگویی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مشغول به کار هستند.

سردار یعقوب سلیمانی نیز این نمایشگاه را وزین توصیف کرد و گفت: با توجه به مواردی چون گرانی کتاب و دوری مردم از نمایشگاه، استقبال معناداری از نمایشگاه کتاب صورت گرفته است.

او با اشاره به اینکه هرچقدر برای کتاب و مطالعه هزینه کنیم مفید و خوب است، گفت: علاقه دارم که بین کتاب‌ها چشم بگردانم و با دقت غرفه‌ها را از نظر بگذرانم. هرچند که کتابی نخرم اما حضور در این فضا لذت‌بخش است.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز