تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

هواشناسی: آغاز فعالیت موج بارشی در خوزستان از فردا

با توجه به ماهیت بارش‌های بهاری احتمال رگبار و رعد و برق به صورت نقطه‌ای در دیگر نقاط استان خوزستان نیز وجود دارد.
کد خبر: ۶۴۵۶۸

 مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی فعالیت موج بارشی در سطح استان خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا فردا احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش بادهای متوسط در برخی از نقاط استان خوزستان به ویژه مناطق جنوبی و ساحلی وجود دارد.

وی افزود: از اواسط وقت فردا تا اواسط روز دوشنبه به ویژه از بعد از ظهر روز شنبه تا بعد از ظهر روز یکشنبه با عبور موج بارشی از روی استان خوزستان، احتمال رگبار و رعد و برق، وزش بادهای متوسط تا شدید به ویژه در مناطق شمالی و شرقی و احتمال ریزش تگرگ در برخی از مناطق وجود دارد.

سبزه‌زاری افزود: با توجه به ماهیت بارش‌های بهاری احتمال رگبار و رعد و برق به صورت نقطه‌ای در دیگر نقاط استان خوزستان نیز وجود دارد.

وی گفت: با توجه به شاخص‌های بالای ناپایداری، از فردا تا اواخر روز یکشنبه احتمال تندبادهای لحظه‌ای و وقوع گرد و خاک‌های همرفتی در اغلب نقاط استان خوزستان وجود خواهد داشت. جریانات جنوبی تا اوایل روز سه‌شنبه سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی و ساحلی و غربی و مرکزی خواهد شد.

سبزه‌زاری افزود: شمال خلیج فارس تا اواخر روز یکشنبه مواج و در بعضی ساعات همراه با رگبار پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته آبادان با ۴۰.۲ و ایذه با ۱۱.۹ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. در این مدت تغییرات دمای اهواز بین ۳۹.۹ و ۲۰.۷ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز