تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹

سازمان بین‌المللی مهاجرت آماده همکاری با ایران است

رئیس سازمان بین المللی مهاجرت در ایران، گفت: با اینکه تیم کوچکی در ایران داریم اما از توانایی های زیادی برای ورود به عرصه مدیریت بحران برخوردار هستیم و تمایل داریم که در مورد چگونگی همکاری به راهکاری مشترک برسیم.
کد خبر: ۶۴۷۱۷

سازمان بین‌المللی مهاجرت آماده همکاری با ایران است

 

به گزارش معاصر ,لالینی ویراسامی روز یکشنبه در نشستی با عنوان «بررسی وضعیت و کارهای انجام شده برای مهاجرین در ایران» که عصر امروز با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، اظهار داشت: بررسی وضعیت مهاجرین در ایران به همکاری های چندجانبه بلند و کوتاه مدت نیاز دارد و در سال میلادی گذشته هم ۳۱ میلیون نفر آسیب دیده از بحران های طبیعی تحت پوشش سازمان بین المللی مهاجرت (iom) قرار گرفتندند و این حمایت ها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: ۷۰ درصد اعتبارات و بودجه سازمان برای پاسخگویی به بحران‌ها و بلاهای طبیعی اختصاص می یابد و پایدارسازی شرایط آسیب دیدگان نیز بخش دیگری از مسئولیت iom است.

رئیس سازمان بین المللی مهاجرت در ایران گفت: این سازمان علاوه بر مدیریت بحران و کمک به آسیب دیدگان، در حوزه پیشگیری پیش از بحران نیز فعال است.

وی ادامه داد: تیمی که ما در ایران داریم کوچک است اما توانایی زیادی برای ورود به موضوع مدیریت بحران داریم و می خواهیم بدانیم چگونه می توانیم با سازمان مدیریت بحران وارد همکاری بشویم و در حوزه تبادل تجربیات و مدیریت اقلام غیر نقدی چه کمکی می توانیم داشته باشیم.

وی افزود: در گذشته با سازمان هلال احمر توافقنامه همکاری داشتیم که متاسفانه خروجی مثبت نداشت برای همین مشتاقیم بدانیم که در حوزه مدیریت بحران در ایران چگونه می‌توانیم کمک کرده و وارد شویم.

ویراسامی تاکید کرد: در زلزله خوی فرصتی ایجاد شد تا سازمان مهاجرین بتواند کمک خود را در عمل نشان دهد و موفق شدیم که با تجهیزات غیرنقدی و یا کمک‌های نقدی به آسیبب دیدگان کمک کنیم.

وی ادامه داد: ما به مشکلاتی که کشورهای صنعتی برای امنیت جهان ایجاد می کند، واقف هستیم و از این بابت متاسفیم که این کشورها برای منافع شخصی به طبیعت آسیب می رسانند.

به گفته ویراسامی دنیا متوجه این موضوع نمی شود که کشورها چقدر برای جامعه مهاجرین اقدام می کند زیرا با سیاسی کاری این خدمات نادیده گرفته می شود.

رییس سازمان بین المللی مهاجرت در جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: خدماتی که در کشورهای ما به مهاجرین ارائه می شود اصلا قابل قیاس با کشورهای دیگر جهان از جمله اروپایی ها نیست و متاسفانه این خدمات که برای مهاجرین، نادیده گرفته می شود.

وی گفت: تا زمانی که در ایران باشم، موضوع مهاجرین را جدی می گیرم و درک می کنیم که جمهوری اسلامی به تنهایی ۹۰ درصد بار مشکلات مهاجرین را به دوش می‌کشد و همه تلاش خود را بکار می گیریم منابع بیشتری را به ایران اختصاص دهیم و به آسیب دیدگان از بحران و مهاجرت خدمات با کیفیی ارایه کنیم.

۶۶ درصد کشور در محدوده گسل زلزله قرار دارد

رییس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این نشست، گفت: ایران به صورت بالقوه و بالفعل با بحران زلزله مواجه است و حدود ۶۶ درصد کشور در محدوده گسل های زلزله قرار دارد و برای اینکه بتوانیم ایمنی ایجاد کنیم باید حداقل استاندارد هشت ریشتری را در مصالح و به طور کل ساخت و سازها مهیا کنیم.

محمد حسن نامی اظهار کرد: سازمان بین المللی مهاجرت ماهیتی غیرسیاسی و غیر انتفاعی دارد و مهمترین سیاست ما در حوزه مدیریت بحران نیز بر پیشگیری مبتنی است تا بتوانیم جان انسانها را پیش از هر حادثه ای ایمن نگاه داریم.

وی افزود: در ایران ۴۶ مورد از ۶۴ حادثه و سانحه ای شناخته شده ای که در جهان اتفاق می افتد، از جمله سیلاب، زلزله، ریزگرد و آتش سوزی حادث می شود.

وی اظهار کرد: برای مثال سیلاب در دهه های اخیر، خسارت فراوانی به کشور وارد کرد و به همین دلیل اجرای طرح های آبخیزداری نیاز مبرم ایران است که باید در گستره یک میلیون و ۸۰۰ هزار کیلومتر مربع انجام شود.

نامی گفت: امسال باید ۹۳ میلیون هکتار زمین را به طرح های آبخیزداری و با هدف مدیریت سیل آماده سازی کنیم که هزینه بسیار سنگینی دارد.

 

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز