تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

تحریم تأمین‌کنندگان مالی درگیری‌های سودان از سوی آمریکا

تحریم‌های اعمال‌شده شامل دو شرکت وابسته به نیروهای پشتیبانی سریع و دو شرکت وابسته به نیروهای مسلح سودان هستند که با هدف درآمدزایی از بحران به درگیری‌های جاری در سودان دامن می‌زنند.
کد خبر: ۶۵۴۷۶

به گزارش معاصر به نقل از العربیه، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده چهار شرکت تأمین‌کننده مالی طرف‌های نظامی درگیر که از دامن زدن به بحران سودان درآمدزایی می‌کنند را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

بر اساس بیانیه خزانه‌داری آمریکا که در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شده، تحریم‌های اعمال‌شده شامل دو شرکت وابسته به نیروهای پشتیبانی سریع و دو شرکت وابسته به نیروهای مسلح سودان هستند که با هدف درآمدزایی از بحران به درگیری‌های جاری در سودان دامن می‌زنند.

«جانت ال، یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از طریق تحریم‌ها، ما جریان‌های مالی کلیدی به نیروهای پشتیبانی سریع و نیروهای مسلح سودان را قطع می‌کنیم و آنها را از منابع مورد نیاز برای پرداخت به سربازان، تسلیح مجدد، تامین مجدد و جنگ در سودان محروم می‌کنیم.»

وی تأکید کرد: «ایالات متحده در کنار غیرنظامیان و در برابر کسانی می‌ایستد که خشونت علیه مردم سودان را ادامه می‌دهند».

بر این اساس، شرکت «الجنید»، یک هلدینگ سودانی که توسط «محمد حمدان دقلو» فرمانده نیروهای واکنش سریع و برادرش، معاون فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع کنترل می‌شود و در خارطوم ۱۱ شرکت تابعه را در چندین بخش اقتصادی از جمله صنعت معدن طلا اداره می‌کند، از جمله شرکت‌های تحریم شده است.

همچنین شرکت تجاری «تریدیو جنرال» که توسط حمدان دقلو مدیریت می‌شود نیز در لیست سیاه ایالات متحده قرار گرفته است.

از طرف دیگر، «سیستم صنایع دفاعی» بزرگ‌ترین شرکت دفاعی سودان که حدود دو میلیارد دلار درآمد از طریق صدها شرکت تابعه در بخش‌های مختلف اقتصاد سودان ایجاد می‌کند و یک شرکت «سودان مستر تکنولوژی» یک نهاد تسلیحاتی، سهامدار چندین شرکت سیستم صنایع دفاعی و سهامدار عمده در سه شرکت تولید سلاح و وسایل نقلیه برای ارتش سودان نیز مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

این تحریم‌ها در حالی اعمال می‌شوند که در اقدامی هماهنگ وزارت خارجه ایالات متحده نیز در بیانیه‌ای از تحریم ویزا و ورود شماری از مقام‌ها از هر دو طرف درگیری در سودان خبر داده است.

انتهای پیام
منبع: ایلنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز