تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲

کی یف هرگونه مذاکره با مسکو را رد کرد

«میخائیل پودولیاک» مشاور رئیس جمهور اوکراین انجام هرگونه مذاکرات بین اوکراین و روسیه بر اساس طرح صلحی که برزیل، اندونزی و کشورهای آفریقایی مطرح کرده‌اند را رد کرد.
کد خبر: ۶۶۰۷۷

کی یف هرگونه مذاکره با مسکو را رد کرد

 

به گزارش معاصر ,اولین دور از گفت‌وگوهای صلح بین روسیه و اوکراین بعد از آغاز درگیری ‌ها در این کشور، اوایل مارس ۲۰۲۲ در بلاروس برگزار شد اما گفت‌وگوها نتایج ملموس نداشت. دور بعدی مذاکرات ۲۹ مارس ۲۰۲۲ در استانبول برگزار شد که بعد از آن «ولادیمیر مدینسکی» دستیار رئیس‌جمهور و رئیس هیأت روس اعلام کرد مسکو برای اولین بار اصول کی‌یف درباره یک توافق محتمل آتی را مکتوب دریافت کرده است. به گفته مسکو، در آن بویژه تعهدات وضعیت بی‌طرف و امتناع از استقرار نیروها و تسلیحات خارجی از جمله تسلیحات هسته‌ای در خاک اوکراین تصریح شده بود. 

پودولیاک در پیام خود در صفحه توییتر نوشت: «هرگونه روند مذاکرات با روسیه محال بوده و هیچ دلیلی اندونزیایی، برزیلی یا آفریقایی برای این وجود ندارد».

پیش از این «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته بود که مسکو تمامی کشورهایی را که به دنبال مطرح کردن ابتکارهای صلح درباره اوکراین هستند توصیه می‌کند که کی‌یف را برای انجام مذاکرات تشویق کنند».

زاخارووا اضافه کرد: «در چارچوب طرح‌های صلح، این امکان وجود دارد که غرب را برای توقف ارسال تسلیحات به ارتش اوکراین متقاعد کرد».

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین یکشنبه (۱۱ ژوئن) گفت در حال حاضر حتی مبنای شکننده برای گفت‌وگو با رژیم کی‌یف وجود ندارد. 

او این اظهارات را در مصاحبه با یک رسانه دولتی بیان کرد و گفت: امروز هیچ یک از پیش‌نیازها برای توافق فراهم نیست. به علاوه، امروز هیچ مبنایی حتی شکننده، برای ایجاد گفت‌وگو وجود ندارد. 

 

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز